مشکلات فنی ایجاد جایگاه سوخت فرودگاه شهدای کلاله برطرف شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: مشکلات فنی و موانع احداث جایگاه سوخت فرودگاه شهدای کلاله برطرف‌ شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت این جایگاه خواهیم بود.

به گزارش گلستان فردا، سیدمهدی مهیایی در حاشیه بازدید میدانی از محل احداث این پروژه اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال مصوب و تخصیصی از محل مصوبات سفر رییس جمهور به این استان توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی وزارت نفت انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: جایگاه سوخت این فرودگاه در واقع حلقه مفقوده‌ای بود که دولت سیزدهم در سفر اول خود به این استان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال‌ برای این پروژه به تصویب رساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: این مصوبه و آغاز عملیات اجرایی ساخت آن در واقع امیدها را برای رونق مجدد یکی از مهمترین ناوگان‌های عمومی در حوزه مسافر و بار در شرق استان گلستان را زنده کرد.

مهیایی تصریح کرد: این فرودگاه به دلیل همجواری و مسافت به نسل کوتاه تا پارک ملی گلستان، موقعیت حساس و خوبی به لحاظ ژئوپولیتیک و جغرافیایی دارد.

وی بیان کرد: احداث این جایگاه سوخت در واقع می‌تواند شرایط استقرار حداقل یک فروند بالگرد اطفای حریق را در باند فرودگاه برای تسریع در امدادرسانی و کمک در حوادث طبیعی مترقبه و غیرمترقبه به خصوص در زمان آتش‌سوزی‌های احتمالی پارک ملی گلستان فراهم آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: جایگاه سوخت این فرودگاه شامل ابنیه، سایه‌بان، واحدهای سوخت رسان و مخازن است و تلاش داریم در کمترین زمان ممکن این جایگاه احداث و به بهره‌برداری برسد.

مهیایی اضافه کرد: مشکلات فنی در اجرای جایگاه سوخت فرودگاه بررسی و رفع شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن با همان اعتبار مصوب تخصیصی توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی وزارت نفت خواهیم بود.

وی افزود: مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و ۲۰۰ میلیارد ریال آن توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تامین خواهد شد.

  8 خرداد 1402
بخش : کلاله / اقتصادی
کد خبر: 69373
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام