تخصیص 65 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله/کسب رتبه 12 کشور در تولید گندم

فرماندار و رئیس کمیته ستاد دهه فجر شهرستان کلاله گفت: از محل اعتبارات سفر مبلغ 65 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز جایگاه سوختگیری فرودگاه کلاله در نظر گرفته شده و که در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، فرهاد شیبک ظهر امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر استان که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: فرودگاه کلاله  تمام امکانات یک فرودگاه خدمت رسان را دارد اما با ساخت و راه اندازی جایگاه سوخت این فرودگاه به یکی از فرودگاه های مسافربری و باربری  در حوزه اقتصاد و صادرات بسیار تاثبر گذار است و در رابطه با مساله پیشگری از آتش سوزی که در بسیاری مواقع در شرق استان اتفاق می افتد کمک رسان مهمی در این عرصه خواهد بود.

وی افزود: در ایام دهه فجر امسال تعداد 254 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار بالغ بر 427 میلیارد  و 700 میلیون تومان افتتاح و یا کلنگ زنی و برای تعداد 283 نفر اشتغال ایجاد می شود.

شیبک بیان کرد: از مجوع طرح های اعلام شده تعداد 132 طرح عمرانی با اعتبار بالغ بر 295 میلیارد تومان  که 10 طرح کلنگ زنی و 122 طرح افتتاح می شود و 122 طرح اقتصادی  و اشتغالزایی است که همه این طرح ها با اعتبار بالغ بر 133 میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی ادامه داد: مهم ترین طرح های شاخص که در این ایام افتتاح و یا کلنگ زنی می شود  19 اقامتگاه بومگردی و 4 مزرعه گردشگری و 95 کارگاه صنایع دستی با اعتبار 40 میلیارد و 500 میلون تومان افتتاح می شود.

شیبک بیان کرد: با اجرای این طرح مکان های بومگردی کلاله به 28 مکان می رسد  و رتبه اول استان را در این زمینه داریم .

وی ادامه داد: در حوزه بنیاد مسکن 26 طرح مقاوم سازی و اجرای طرح های هادی و آسفالت معابر روستایی با اعتبار 20 میلیارد تومان اجرائی می شود.

فرماندار کلاله بیان کرد: در حوزه بنیاد مسکن یک طرح با اعتبار بیش از 23 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

وی افزود: 9 روستای این شهرستان فاقد آب شرب هستند و به صورت سیار آبرسانی می شوند که در همین راستا طرح اجرای ابرسانی به این روستاها 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 50 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

شیبک عنوان کرد: در حوزه منابع آبی 5 طرح آبرسانی با تجهیز 3 حلقه چاه ، دیوار سازی و تعمیر شبکه سد بوستان با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

وی افزود: 11 طرح عمرانی و اقتصادی بالغ بر 57 میلیارد و 767 میلیون تومان کلنگ زنی و افتتاح می شود.

 

  9 بهمن 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 68615
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام