معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:
۴۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال گلستان غربالگری سلامت شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: در راستای اجرای طرح غربالگری، دیابت و فشار خون بالا، تاکنون ۵۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال استان معادل ۴۰ درصد جمعیت هدف در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا شرکت کردند.

به گزارش گلستان فردا، موسی‌الرضا شبیهی  اظهار داشت: این طرح ملی از ۲۰ آبان در استان گلستان با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» آغاز شده و تا ۱۵ دی ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: براساس نتایج اولیه اجرای این پویش ملی از ابتدای طرح تاکنون، ۹ هزار و ۴۸۴ گلستانی با عنوان احتمال ابتلا به فشار خون بالا و ۱۳ هزار و ۲۳۵ نفر هم با عنوان احتمال ابتلا به دیابت و ۴۷ هزار و ۴۰۴ نفر در محدوده پیش دیابت شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت سبک زندگی سالم و توجه به توصیه‌های بهداشتی و مراجعه در بازه‌های زمانی ۶ ماهه به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت در افراد با تشخیص پیش‌دیابت و پیش فشار خون بالا جهت اندازه گیری قند و فشار خون از ابتلا این افراد به دیابت و فشارخون بالا در آینده پیشگیری می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: انجام غربالگری برای جمعیت هدف در این پویش ملی به طور رایگان در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سطح استان انجام می‌شود.

  11 دی 1402
بخش : کلاله / سلامت
کد خبر: 70204
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام