نماینده مردم غرب گلستان در مجلس:
باغداران به دلیل عدم نقدینگی دیگر قادر به تولید نیستند

نماینده مردم کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: باغداران این منطقه به دلیل عدم نقدینگی دیگر قادر به تولید نیستند و یکی از راهکارهای نجات این حوزه ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری آنها در این ناحیه است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، عبدالجلال ایری اظهار کرد: تولید مرکبات به دلیل نبود صنایع تبدیلی و فرآوری در گلستان برای باغداران صرفه اقتصادی نداشته و آنها اقدام به قطع درختان مثمر کرده‌اند.

وی افزود: با وجود ظرفیت حوزه تولید گلستان به علت نبود برنامه جامع، از این ظرفیت استفاده درستی نشده است.

ایری ادامه داد: باغداری در گلستان بدون برنامه است که این بی برنامگی در تولید و حمایت از باغداران مشکلات زیادی را برای بهره برداران ایجاد کرده است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس اضافه کرد: مشخص‌شدن قیمت خرید تضمینی برخی از محصولات کشاورزی بعد از کاشت محصول نشان دهنده نبود برنامه شاخص در بخش تولید کشور است.

وی افزود: کاهش قیمت خرید محصول باعث شده تا باغداران برداشت مرکبات را رها کنند و این فرایند باعث شده تا محصول بر روی درخت باقی بماند.

  26 دی 1401
بخش : کردکوی / اقتصادی
کد خبر: 68524
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام