شهردار کردکوی:
اجرای طرح تقکیک زباله برای نخستین بار در کردکوی/ تدوین طرح تفضیلی

شهردار کردکوی گفت: برای نخستین بار طرح تفکیک زباله در این شهرستان در ساختمان شماره یک شهرداری به اجرای در آمده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، ابراهیم جرجانی عصر امروز  در نشست خبری اظهار کرد: شهرستان کردکوی در سه سال اخیر تغییرات بسیار زیادی در حوزه عمرانی و زیبا سازی شهری داشته است به گونه ای به گفته شهروندان قابل مقایسه با قبل از این دوره نیست.

وی افزود: معضل جمع آوری زباله ها از بزرگترین مشکلات این شهرستان بود که طی این مدت با افزایش نیروهای پاکبان و ماشین های جمع آوری زباله ، عم اکنون عاری از هر گونه زباله و آلودگی در سحط شهر است.

جرجانی گفت: در گذشته مشکل حمل زباله ها و شیرابه های حاصل از آن به شدت مورد شکایت شهروندان بود که با اجرای طرح های مذکور و بهسازی سکوی حمل زباله  این مشکلات به طور کلی برطرف شد و هم اکنون کردکوی یکی از پاک ترین سکوهای حمل زباله را دارد.

شهردار کردکوی در ادامه افزود: بازارچه مرغ و ماهی این شهرستان با 120 متر مربع و 500 میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است و بازارچه صنایع دستی  نیز با 4 غرفه در پارک کردکوی اماده واگذاری به زنان سرپرست خانوار است.

وی افزود: مطالعات دفع ابهای سطحی از سه سال پیش شروع شد و با فعالیت های شبانه روزی پرسنل کانالی برای هدایت این آبها  احداث شد و هم اکنون این آبها به جای ورود به منازل مردم و تجمع در کوچه و خیابانها به سمت رودخانه قاضی محله هدایت می شود.

جرجانی بیان کرد: پارک محله والاغوز   با پیش بینی اعتبار 600 میلیون تومانی تا 50 روز دیگر از نمونه طرح های هفته ئولت است که به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در ادامه این تغییرات پارک محله فرهنگیان نیز با 70 درصد عملیات اجرائی و پیش بینی 900 میلیون تومانی اعتبار در دست اقدام است که امید داریم به زودی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهردار کردکوی با شااره به اینکه ساختمان گرمخانه این شهرستان نیز احداث و آمده بهره برداری است هم گفت: این ساختمان با اعتباری 100 میلیون تومانی ساخته شده است که در زمستان مورد استفاده افراد نیازمند قرار می گیرد .

وی افزود:  اجرای طرح دوربین های مدار بسته در شهرستان کردکوی که سه سال قبل از این اجرا نشده بود از دیگر برنامه های مهم توسعه شهری بود که هم اکنون تعداد 40 دوربین با هارد و پورت قوی  نصب شده است که 6 دوربین آن پلاک خوان است .

جرجانی ادامه داد: طی 5 ماهه اخیر13 میلیارد تومان برای بهسازی و آسفالت معابر، کوچه ها و خیابانهای کردکوی هزینه شده که تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: المان دروازه قرآن نیز در وردی  و خروجی گرگان به کردکوی  از دیگر برنامه های اجرائی شهرداری بوده که هم اکنون 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید داریم پس از مصوبه جدید شورای شهر به زودی به اتمام برسد.

جرجانی بیان کرد: طرح تفضیلی شهر کردکوی نیز پس از طرح هادی تدوین شد که نقش مهمی در توسعه شهری دارد .

وی افزود: موافقت اجرای طرح تفریحی پارک آبی در آب بندان  این شهرستان که یکی از مناطق تفریحی است  و در حاکمیت شهرداری قرار دارد از میراث فرعتگی گرفته شده است.

به گفته جرجانی اقدمات انجام شده در حوزه توسعه شهری کردکوی در سه سال اخیر بسیار است زیاد بوده است اما این شهر ستان همچنان نیازمند تلاشهای بیشتری برای توسعه شهری است چرا که ظزفیت جذب گردشگر بیشتر و درامدزایی از محل اجرای طرح های گردشگری و سرمایه گذاری را دارد.

جرجانی در رابطه با تعامل شورا و شهرداری هم  اظهار کرد: بدون شک همواره اختلاف سلیقه و نظر در شورا و شهرداری وجود داشته و همین اختلاف نظرها است که موجب توسعه می شود اما اگر شوراییان و شهردار بتوانند با تعامل به حل مسائل پرداخته و زمان را برای رفع مشکلات شهری شهروندان بگذارند بدون شک نفع آن به مردم می رسد.

 

  6 شهریور 1403
بخش : کردکوی / جامعه
کد خبر: 70849
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام