رییس کمیسیون عمران شورای شهر کردکوی:
راه توسعه شهری ازمسیر تعامل می گذرد/ اختلاف نظرها را تبدیل به فرصت کنیم

رییس کمیسیون عمران شورای شهر کردکوی گفت: راه توسعه شهری از تعامل بین شورا و شهرداری می گذرد و اختلاف نظر ها نباید موجب کندی اجرای طرح ها شوند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، میلاد گیلانی عصرامروز در نشست خبری اظهار کرد: شهرستان کردکوی تا قبل از این مدت سه ساله هیچ رنگ بویی از توسعه شهری نداشت به گونه ای که شهروندان نیز علاقه زیادی به ماندگاری در شهر نداشتند.

وی افزود: با ورود شهردار جدید در این مدت و اجرای طرح های توسعه ای  که از محل ساختمان شهرداری و یا مرتب شدن نیروها و چرداخت حقوق ها و برنامه های اداری شروع شد ، شهر کردکوی چهره دیگری به خود گرفت.

گیلانی گفت: مشکلات عمده ای چون کمبود سطل های زباله، پراکندگی زباله ها و فقدان برنامه جامع برای جمع آوری آنها، معضلات آبهای سطحی و عدم لایروبی رودخانه قاضی محله و ابگرفنگی شهر به هنگان بارشهای پر شدت ، فقدان پارک های مناسب و فضای سبز شهری و نامناسب بودن محیط جنگل امام رضای کردکوی از جمله مسائل و مشکلاتی بود که موجب رکود شهر برای جذب مسافر شده بود.

وی افزود:با اجرای طرح های بهسازی و زیبا سازی شهری  که در این مدت یه ساله در این شهرستان به اجرا درامد کردکوی چهره دیگری پیدا کرد به گونه ای که هم اکنون شاهد ماندگاری بیشتر مسافران در این شهرستان تردد بیشتر مردم بخصوص در شب هنگام هستیم.

گیلانی ادامه داد: اجرای آسفالت معابر و کوچه که در گشدته همه انها حاکی بودند و همچنین روشنایی خیابانها و معابر  از مهم ترین اقداماتی بود که در این مدت انجام شد و هم اکنون به دلیل امنیت ایجاد شده مردن ساعتهای طولانی تری را خارج از منزل برای تردد و تفریح می گذرانند.

وی افزود: اتفاقات واقدامات بسیار زیادی در شهرستان کردکوی انجام شده است و این مساله با وجود شهرداری انجام شد که خود از صبح تا پاسی از شب برای تئسعه شهر پا به پای پرسنل و پیمانکاران حضور و نظارت دارد .

گیلانی افزود: هیچ توسعه و تغییری بدون پای کار بودن مدیر یک مجموعه ایجاد نمیشود و شهردار کردکوی با حضور مداوم ور ایزنی های متعدد با مسئولان برای توسعه شهر گام های بلندی برداشت که تا کنون در طول عمر شورا و شهرداری این شهرستان انجام نشده بود.

وی با بیان اینکه برخی مخالفت ها با شهردار به نوعی خودزنی محسوب می شود هم گفت: برخی  محالفت ها در اجرای طرح های توسعه ای نه  فقط دلسورانه نیست که موجب  نوعی خودزنی در جهت توسعه شهری ئ نارضایتی مردم می شود.

وی افزود: تعامل شرط اول توسعه شهری بین شورا و شهرداری است وباید اختلاف نظر ها را از راه های کارشناسی و تعامل گرانه حل و فصل کرد و اجازه نداد عده ای برای عقب ماندن کردکوی از توسعه به برخی اختلاف نظرها دامن بزنند.

گیلانی بیان کرد: امرور حتی معیشت مردم و ارتقای سطح زندگی آنان بستگی به توسعه شهری دارد و  حتی افزایش درامدهای شهری نیز بدون در نظر گرفتن این موارد امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: از سیوی دیگر  برخی اختلاف های نامناسب موجب فرار سرمایه گذاران شده و تاوان آن را مردم می دهند .

گیلانی بیان کرد: بسیاری از ایرادهایی که در چند ماه گذشته بر کار شهردار و شهرداری گرفته شده بود هیچ کدان کارشناسی شده نبود و  ما نمی توانیم رضایت مردم را فدای اختلافاتی کنیم که خودمان میدانیم بیهوده است.

وی افزود: جسارت شهردار کردکوی در بدون ورود موجب شد تا دست بسیاری از رشوه بگیران از شهرداری و شورا کوتاه شود و امروز شهرداری کردکوی دارای یک محیط اداری امن و کارامد است.

گیلانی تصریح کرد: بودجه شهرداری کردکوی در سال 1400 و 1401 مبلغ 25 میلیارد تومان بود که از همان ابتدا و با ورود شهردار جدید به 50 میلیارد تومان در همان سال و 75 میلیارد تومان در سال دوم و 120 میلیارد تومان در سال سوم رسید که این نشان دهنده سرو سامان گرفتن شهرداری است.

وی افزود: نباید با اختلافات بیهوده به این روند توسعه ای پایان داد چرا که اگر کردکوی از این روند بیرون برود دیگر نمی تواند  امیدی به توسعه شهری آن داشت.

  6 شهریور 1403
بخش : کردکوی / جامعه
کد خبر: 70851
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام