فرماندار مینودشت:
اشتغال موتور محرکه تشکیل زندگی است

فرماندار مینودشت گفت:  اشتغال موتور محرکه یک جوان در تامین مخارج زندگی یا ازدواج به شمار می‌رود که حرکت دهنده این موتور تسهیلات بانکی است.

به گزارش گلستان فردا، علی ملکان امروز در کارگروه اشتغال مینودشت افزود: دستگاه‌های متولی باید هرچه سریعتر نسبت به جذب این تسهیلات با معرفی متقاضیان اقدام نمایند.

وی با بسیار مهم دانستن مساله اشتغال، اضافه کرد: با ایجاد اشتغال برای یک نفر، حداقل یک خانواده از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌ماند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم در این جلسه گفت: امسال تعهد اشتغال پیش بینی شده برای استان در بخش‌های مختلف ۲۵ هزار و ۳۱۰ نفر تعیین شده که تاکنون حدود ۲ هزار و ۶۶۰ شغل آن معادل ( ۱.۵ درصد) محقق شده است.

حسینعلی خواجه افزود: درسال گذشته تعهد اشتغال گلستان ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود که ۳۸ هزار و ۵۸۰ شغل در سامانه رصد ثبت شد با این حال اشتغال صحیح سال قبل استان ۲۷ هزار نفر بود.

وی، علت این تفاوت آمار را برخی اشکالات در ثبت شغل‌های ایجاد شده و عدم تفکیک اشتغال در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی اعلام کرد و بیان داشت: اشتغال مدنظر ما دولتی نیست بلکه بخش خصوصی مدنظر است که باید از بخش دولتی تفکیک شود.

خواجه مظفری اضافه کرد: براین اساس تعهد اشتغال امسال گلستان ۲۵ هزار و ۳۱۰ شغل مصوب شده که همه دستگاه‌های اجرایی استان باید عزم و اراده دسته جمعی و وحدت رویه، مقدمات بهره‌مندی بخش خصوصی و شرکت‌های پیمکانکاری زیرمجموعه ادارات و نهادها از تسهیلات پیش بینی شده اشتغال را فراهم کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، نقش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را در مهارت آموزی به افراد بویژه فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی را در ایجاد اشتغال پایدار مهم دانست و گفت: هشتاد درصد دارندگان گواهینامه مهارت، جذب بازار کار می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین برلزوم تغییر فرهنگ کار صرفا در مراکز دولتی و اداری تاکید کرد و گفت: بسیاری از نیروهای بیکار به‌خصوص دانش‌آموختگان دانشگاهی به دنبال کار اداری و پشت میزنشینی هستند و از اشتغال در واحدهای تولیدی و خدماتی پرهیز می‌کنند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مینودشت هم در این جلسه از پیش بینی ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات جهت مشاغل خانگی درسال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته سهم اعتبارات این شهرستان ۵۰ میلیارد ریال بود که فقط ۲۰ میلیارد ریال آن جذب شد.

زهرا مصطفی لو افزود: در بخش تسهیلات تبصره ۱۶ هم سهم مینودشت درسال جاری ۶۵۰ میلیارد ریال است که بانک‌های عامل مشخص و عملیات تشکیل پرونده و معرفی متقاضیان از سوی دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها شروع شده است.

وی از تحقق ۱۰۱ درصدی تعهد اشتغال مینودشت درسال گذشته خبر داد و اضافه کرد: تعهد اشتغال این شهرستان درسال جاری هزار و ۵۷۰ نفر است که تاکنون ۱۴۳ شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

مصطفی لو ادامه داد: در کالابرگ الکترونیکی هم تاکنون ۶۴ فروشگاه در مینودشت آمادگی خود را برای ارائه خدمات اعلام کردند.

  11 تیر 1402
بخش : مینودشت / اقتصادی
کد خبر: 69545
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام