رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان :
کشف و ضبط ۳ تن محموله چوب الات جنگلی در رامیان

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان از جاسازی چوب های جنگلی قاچاق زیر درختان باغی خبر داد.

به گزارش گلستان فردا، رجبلو با اعلام این خبر اظهار کرد: متخلفان عرصه منابع ملی سه تن از درختان بلوط به قطر 50 سانتی متر را زیر چوب درختان گلابی جاسازی کرده که در گشت و بازرسی های نیروهای حفاظت شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند و پرونده ایشان برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.
وی اظهار داشت: برخورد قضایی با متخلفان و افراد سودجو درعرصه های منابع طبیعی آخرین اقدام در مسیر حفاظت از انفال است.
حفظ کاربری اراضی ملی و صیانت از این اراضی یکی از الزامات توسعه همه جانبه کشور است و تحقق این امر بدون همکاری دستگاه های قضایی و انتظامی و ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف مردم امکان پذیر نیست.
رجبلو با تاکید بر حفظ مجدانه عرصه های ملی گفت: برخورد قاطعانه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با ورود انواع کالای قاچاق و غیر مجاز از جمله چوب‌های جنگلی به عنوان یکی از منابع ارزشمند و ثروت ملی در دستور کار قرار دارد.
ایشان افزود: برخی افراد به دلیل نا آگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، حتی درختان باغی را قطع و بدون دریافت مجوز اقدام به حمل این چوب‌ها به مناطق دیگر برای فروش می‌کنند که در صورت مشاهده، طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان در خاتمه تصریح کرد: شهروندان و دوستداران طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به عرصه‌های ملی، قطع درختان جنگلی، حمل چوب و زغال، موضوع را در تماس با شماره تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

  6 مهر 1400
بخش : رامیان / اقتصادی
کد خبر: 64949
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام