معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان خبر داد:
اجرای طرح کاداستر در 116 هزار هکتار از اراضی ملی گلستان

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی  116 هزار هکتار کاداس با اعتبار 570 میلیون تومان در استان انجام می شود.
به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، حمید مصطفی لو اجرای طرح کاداستر را نخستین گام برای مبارزه با زمین خواری اعلام کرد و گفت: تهیه و اجرای کاداستر امکان سودجویی از اراضی ملی را به حداقل می‌رساند.
وی افزود: کاداستر نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری می‌کند همچنین امکان سودجویی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند را به حداقل می‌رساند.
معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با تاکید بر انجام کاداس در اراضی ملی، گفت: 42 فقره پلاک در سطح استان کاداس انجام می شود که این پلاک ها در شهرستان های کلاله، علی آباد کتول، آزادشهر، رامیان، کردکوی، گالیکش، مینودشت و گنبد می باشند.
وی افزود: همچنین 29 هزار هکتار در سطح استان اصلاح و رقومی سازی و 19 هزار هکتار حد نگاری اراضی ملی و دولتی با اعتباری بالغ بر 390 میلیون تومان در حال انجام است.


ابوطالب قزل سفلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از 56 فقره پرونده مهم مرتبط با بخش منابع طبیعی در مراجع قضایی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ابوطالب قزل سفلو در جلسه شورای برنامه ریزی و حفاظت اداره کل اظهار داشت: 56 فقره پرونده با ارزش ریالی شش هزار میلیارد ریال در حال رسیدگی در بخش منابع طبیعی می باشد.

قزل سفلو با اشاره به اینکه آمار پرونده های مهم در سطح استان 56 فقره است گفت: 35 مورد از این پرونده ها در شهرستان گرگان و ما بقی پرونده ها در شهرستان های دیگر استان است.

قزل سفلو با بیان اینکه قطع درخت با تصرف مراتع، چرای غیر مجاز دام، قاچاق چوب، قاچاق ذغال و تصرفات اراضی ملی از جمله تخلفاتی است که برای آنها پرونده تشکیل شده است که در این بین بیشترین پرونده ها در زمینه تصرفات غیر قانونی اراضی ملی می باشد.

وی گفت: منابع طبیعی یک امانت هست و حفظ و حراست این منابع ارزشمند یک وظیفه همگانی می باشد همچنین وظیفه اصلی ما حفظ و حراست از انفال و جلوگیری از دخل و تصرف به اراضی ملی است. لذا پیگیری و رسیدگی به پرونده های تصرفات اراضی ملی در اولویت کاری کارشناسان بخش حقوقی در سطح استان می باشد.

  22 مهر 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62843
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام