ارتفاع برف در مناطق کوهستانی گلستان به ۲۰ سانتی‌متر رسید

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان گفت: نفوذ سامانه سرد و بارشی ارتفاعات استان گلستان را سفیدپوش کرده و بیش از ۲۰ سانتی متر برف در مناطق کوهستانی استان باریده است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ، محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان اظهار داشت: با نفوذ سامانه سرد بارش از بعد از ظهر پنجشنبه به استان گلستان شاهد بارش برف و باران در گلستان هستیم و بارش برف از دیشب در بیشتر مناطف کوهستانی استان آغاز شد.

وی افزود: اکنون بیشتر ارتفاعات استان سفیدپوش شده و در منطقه افراتخته شهرستان علی‌آبادکتول 20 سانتی‌متر برف، خوش ییلاق آزادشهر 19.5 سانتی متر برف و وامنان 7 سانتی متر برف ثبت شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: نقشه‌های پیش‌بینی هوا بیانگر آن است که این سامانه تا امروز ظهر در سراسر استان فعال است و به تدریج استان را ترک می‌کند.

رحمان‌نیا گفت: در این مدت همچنین بیشترین ارتفاع باران نیز به 25.3 میلی‌متر در سطح استان رسیده اما با خروج تدریجی سامانه بارشی از استان هم‌‌اکنون هوا در برخی از مناطق غربی استان آفتابی شده است.

وی افزود: با عبور این سامانه و بهبودی هوا شامگاه جمعه علاوه بر مه‌گرفتگی و سرما، افت دما در بامداد روز شنبه اتفاق خواهد افتاد و با توجه به بررسی‌های انجام شده سرعت این سامانه پس از عبور از استان زیاد می‌شود و ظهر جمعه به خراسان رضوی می‌رسد.

  14 دی 1397
بخش : جامعه / آب و هوا
کد خبر: 60798
مرجع: تسنیم
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام