رئیس کانون وکلای گلستان:
۵۸۸ وکیل تسخیری به محاکم گلستان معرفی شد/بی توجهی به بهداشت حقوقی

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان با بیان این که بهداشت حقوقی در جامعه مغفول واقع شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۸۸ وکیل تسخیری به محاکم گلستان معرفی شدند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ رضا سلیمانی بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: هفته اول اسفند برای وکلای معنای خاص دارد زیرا در سال های ابتدایی دهه ۴۰ لایحه استقلال کانون ها تصویب شد.

وی افزود: با تلاش های افراد زیادی این امر محقق و سبب اعتباربخشی به آراء قضایی در سطح داخلی و بین المللی شد.

سلیمانی با بیان این که به همین منظور هم تمام جشن ها و مراسم تحلیف معمولاً در همین ایام برگزار می شود، ادامه داد: وضعیت بهداشت حقوقی شهروندان بسیار مهم است و همه باید به این مسأله توجه کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان با پرونده های قضایی و مشکلات حقوقی زیادی درگیر هستند و باید با آموزش لازم در این زمینه پیشگیری صورت گیرد.

سلیمانی بیان کرد: از دید ما دولت فاقد یک برنامه مدون قضایی است و می توان با یک برنامه نقش و تکلیف حکومت را در قبال شهروندان مشخص کرد.

وی با بیان این که الزامی شدن وکالت هم از نکات مهمی است که باید اتفاق بیفتد، تأکید کرد: ما به بهداشت حقوقی افراد که در روح و روان آن ها تأثیرگذار است توجهی نمی کنیم.

سلیمانی با اشاره به تبصره ماده ۴۸ دادرسی گفت: از دید ما در این تبصره مقنن مرتکب اشتباه بزرگی شده و این در شأن ملت ایران نیست.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان اظهار کرد: شغل وکالت و قضاوت با عدالت سروکار دارد و وقتی یک نفر تخلف کند به پای همه نوشته می شود.

سلیمانی افزود: در اصل ۲۹ قانون اساسی آمده است که دولت موظف است از محل درآمدهای عمومی و مشارکت ها خدمات و حمایت های را برای اقشار مختلف تعریف کند ولی وکلا از این قانون بهره ای نبرده اند.

وی تأکید کرد: کانون وکلای گلستان از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد و هر دو سال یکبار با انتخابات هیئت مدیره انتخاب می شود. این انتخابات از آزادترین انتخابات سطح کشور است و این کانون در هیچ مسأله سیاسی دخالت نمی کند.

فعالیت ۶۴۰ وکیل و کارآموز در گلستان

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان تصریح کرد: در کانون ۴۰ الی ۵۰ وکیل به طور رایگان فعالیت می کنند و در حال حاضر ۵۳۵ وکیل پایه یک، ۸۰ کارآموز و ۳۰ نفر مهمان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: قضاوت باید از مشاغلی باشد که بازنشستگی نداشته باشد چون بعد از ۳۰ سال خدمت فرد به قاضی خوب تبدیل می شود.

سلیمانی از انعقاد تفاهمنامه با آموزش و پرورش در خصوص آموزش مسائل حقوقی و حق شهروندی به دانش آموزان خبر داد و گفت:در تاریخ ۱۶ اسفند مراسمی را در تالار فخرالدین اسعدگرگانی با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان از معلق بودن سه وکیل عضو کانون وکلا در گلستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۸۸ وکیل تسخیری به محاکم گلستان معرفی شدند و این تعداد برای گلستان بالا است.

  29 بهمن 1397
بخش : جامعه
کد خبر: 61158
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام