نقش آفرینی گرگانی ها در 12 فروردین سال 58

12 فروردین 1358 از جلوه های بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی است که گلستانی ها همانند دیگر عرصه های حساس جمهوری اسلامی، نقشی ماندگار در به ثبت رساندن آن داشتند.

این روز بزرگ و سرنوشت ساز، از آن جهت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران موثر است که به استقرار نظام مردم سالاری در کوتاه ترین زمان ممکن سرعت داد.
روز جمهوری اسلامی ایران در واقع تاییدی بر تمامی آرمان های زیبای انقلاب و نه محکم به بدخواهان و دشمنان ملت بود که در این روز سند آزادی و استقلال خود را با استقامتی خستگی‌ناپذیر و به برکت خون شهیدان و مجاهدان امضا کردند.
مردم گرگان که در روزهای سرنوشت ساز انقلاب اسلامی همواره نقش آفرینی می کردند، در 12 فروردین هم به پیشگامی خود در عرصه ادامه دادند.
آگهی فرمانداری گرگان در تاریخ 12 فروردین سال 1358 حاکی از آن است مردم این شهر نیز همچون سایر ملت مسلمان ایران با اکثریت مطلق به نظام جمهوری اسلامی ایران رای آری داده اند.
مطابق مندرجات این آگهی از مجموع 175 هزار و 288 نفر شرکت کننده در انتخابات، 174 هزار و 712 نفر اهالی گرگان به نظام جمهوری اسلامی آری و 576 نفر نه گفته اند.
متن کامل اطلاعیه به این شرح است:
بسمه تعالی
آگهی رفراندم انقلاب اسلامی
در اجرای دستور دولت موقت انقلاب اسلامی ایران مبنی بر انجام رفراندم و اطلاع از نظرات آحاد ملت رزمنده در تعیین شکل حکومت باطلاع کلیه اهالی شهرستان گرگان می رساند در نتیجه انجام رفراندم انقلاب اسلامی ایران که در روزهای جمعه دهم و شنبه یازدهم فروردین ماه 1358 در حوزه این شهرستان بعمل آمد جمع آرای رای دهندگان این شهرستان 175288 رای بود که تعداد 174712 رای پاسخ اهالی شهرستان با تغییر رژیم سابق به حکومت جمهوری اسلامی (آری) و تعداد 576 رای پاسخ اهالی شهرستان با تغییر رژیم سابق حکومت جمهوری اسلامی (نه) بود.
سرپرست موقت فرمانداری گرگان
سید ابراهیم درازگیسو

  12 فروردین 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 61544
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام