سرپرست استانداری گلستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان؛
ایجاد انگیزه و اجرای برنامه های متنوع باید محور طرح های اوقات فراغت دانش آموزان باشد

سرپرست استانداری گلستان با تاکید بر نوآوری و ابتکار در برنامه ها ، اظهار کرد: ایجاد انگیزه و اجرای برنامه های متنوع باید محور طرح های اوقات فراغت دانش آموزان در رده های سنی مختلف باشد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ میرمحمد غراوی صبح امروز 4 خرداد در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش و نخستین جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی در سالجاری ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام علی علیه السلام ، تصریح کرد: باید در زمینه اوقات فراغت نیازسنجی لازم در رده های سنی مختلف صورت گیرد و برای دوره متوسطه برنامه هایی تربیت داده شود تا آنان با حرفه های مختلف آشنا شوند.

وی افزود: نیاز است دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع اوقات فراغت دانش آموزان اقدامات و فعالیت های خود را در سامانه آموزش و پرورش ثبت نمایند تا زمینه احصا و بهره برداری از این داده ها جهت برنامه ریزی های آتی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان خاطر نشان کرد: رتبه 21 استان در زمینه سوادآموزی شایسته استان نیست و باید با آسیب شناسی دقیق میزان بی سوادی در استان را کاهش دهیم.

سرپرست استانداری گلستان، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در زمینه ریشه کن سازی بی سوادی در استان، گفت: 96 درصد استان با سواد هستند و با توجه به اعتبارات کافی موجود در این زمینه دستگاه های اجرایی ، رسانه ها خصوصا صداوسیما باید در این مسیر همکاری و همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم میزان بی سوادی در استان را به صفر برسانیم.

غراوی ضمن تقدیر از دکتر بطحایی وزیر آموزش و پرورش به جهت 3 بار حضور در استان و پیگیری وضعیت مدارس در سیلاب اخیر، گفت: اقدامات آموزش و پرورش استان و همکاری مدارس جهت اسکان مردم و حضور دستگاه های اجرایی خدمت رسان در محیط مدارس مناطق سیلزده شایسته تقدیر است.

لازم به ذکر است در این جلسه گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گزارشی از آخرین اقدامات شورا ارائه کرد و همچنین موضوع همگرایی نهادها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش در طرح اوقات فراغت و برنامه های سواد آموزی در سال 98 ارائه شد و اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

  4 خرداد 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62136
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام