استاندار گلستان در مراسم افتتاح اولین واحد مسکونی خسارت دیده در روستای نراب آزادشهر؛
مقام سازی واحدهای روستایی نقش بسزایی در پیشگیری از خسارات حوادث دارد

استاندار گلستان با بیان اینکه در روستای نراب شهرستان آزادشهر سال گذشته 220 واحد مقاوم سازی شده است، اظهار کرد: خوشبختانه واحدهای  مقام سازی شده در حوادث سال جاری هیچ گونه خسارتی ندیده اند و این نشان می دهد مقاوم سازی در سطح واحدهای روستایی نقش بسزایی در پیشگیری از خسارات دارد.
به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران، دکتر هادی حق شناس صبح امروز شنبه 12 مرداد در مراسم افتتاح اولین واحد مسکونی احداثی خسارت دیده از حوادث در روستای نراب شهرستان آزادشهر با حضور ابراهی نماینده مردم آزادشهر و رامیان، ضمن تشکر از بنیاد مسکن بجهت بازسازی واحدهای سیلزده و دچار رانش شده، تصریح کرد: بنیاد مسکن با فعالیت های در حال انجام در سطح روستاها، استان را تبدیل به کارگاهی بزرگ کرده است و بنظر می رسد که تعمیرات واحدهای مسکونی آسیب دیده ظرف مدت یک هفته تا 10 روز آینده به اتمام برسد.
وی افزود: در حوزه شهرستان آزادشهر 475 واحد مسکونی در حال بهسازی هستند که البته بخش عمده ای به اتمام رسیده و روند بهسازی در حال انجام است. 
وی با اشاره به وضعیت واحدهای مسکونی احداثی و همچنین نزدیک بودن فصل سرما، گفت:  بخش عمده ای از واحدهای احداثی تا دی ماه به پایان مرحله سفت کاری خواهند رسید و سقف آن منازل احداث خواهد شد.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که 475 واحد تعمیری و 575 واحد احداثی در این شهرستان هرچه سریعتر به بهره برداری برسند و مردم در واحدهای مسکونی خود قرار گیرند.
وی با اشاره به کمک هایی که به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی صورت می گیرد، گفت: در راستای کمک به مددجویان آسیب دیده 15 میلیون تومان بلاعوض از طرف کمیته امداد و همچنین 21 میلیون تومان در روستا و 30 میلیون تومان در شهر بلاعوض از طرف بنیاد مسکن به طریق مختلف پرداخت می شود و در عین حال وام قرض الحسنه 40 میلیون تومانی در روستا و 50 میلیون تومانی با تنفس 2 تا 3 ساله و پس از آن با اقساط 300 تا 350 هزار تومانی آغاز می شود.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمترین مشکل را داشته باشند و در خانه های نوساز و مقاوم در برابر حوادث اسکان پیدا کنند.
لازم به ذکر است استاندار گلستان با حضور در روستای نراب شهرستان آزادشهر اولین واحد مسکونی آسیب دیده از رانش زمین را در این شهرستان افتتاح کرد.
همچنین بازدید از آب بندان در روستای تیل آباد، شرکت در مراسم ازدواج آسان 36 زوج در این شهرستان و دیدار با خانواده شهیدان حسینی طلب از دیگر برنامه های دکتر حق شناس است.

  12 مرداد 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62572
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام