استاندار گلستان:
اگر از کنار آمار و اطلاعات به سادگی عبور کنیم باید تاوان سختی را بپردازیم

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/10/4/11089746_770.jpg

استاندار گلستان گفت: تأمل بر آمار در برنامه ریزی های میان مدت و دراز مدت تاثیرگذار است و مانع از تبدیل مسائل ساده به چالش می شود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، هادی حق شناس استاندار گلستان در مراسم شورای هماهنگی ثبت احوال و مراسم گرامیداشت روز ملی ثبت احوال گفت: تأمل بر آمار در برنامه ریزی‌های میان مدت و دراز مدت تاثیرگذار است و مانع از تبدیل مسائل ساده به چالش می‌شود و اگر از کنار آمار و اطلاعات به سادگی عبور کنیم باید تاوان سختی را بپردازیم.

استاندار گفت: توجه داشته باشیم نوزادانی که امروز متولد می‌شوند ۲۰ تا ۲۵ سال دیگر به بازار کار ورود می‌کنند و بدون برنامه ریزی لازم با مشکل مواجه خواهیم شد.

او گفت: باید همچون کشور‌های توسعه یافته با استفاده از ظرفیت آمار، برنامه ریزی در خصوص خدمات درمانی و آموزشی صورت می‌گیرد چرا که در غیر این صورت باید در شرایط اضطرار تصمیمات سخت بگیریم.

استاندار ادامه داد: باید تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مردم و رسانه‌ها همکاری لازم را در راستای کاهش نرخ طلاق در استان داشته باشند والبته ریشه یابی لازم در خصوص آمار طلاق بسیار پراهمیت است.

او گفت: انتخاب راهبرد بسیار مهم است و ثبت احوال باید مبنای تصمیم سازی در کشور باشد تا با استفاده از آمار آنها، سازمان برنامه و بودجه بتواند اقدامات توسعه محور را صورت دهد.

حق شناس گفت: نرخ بیکاری امروز در جامعه نشان دهنده آن است که باید در گذشته برنامه ریزی بهتری صورت می‌گرفت و اگر چنانچه امروز این تحلیل آماری انجام پذیرد در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

لازم به ذکر است در انتهای این مراسم با حضور استاندار گلستان از سند سجلی مرحوم عیسی رجب زاده رئیس سابق اداره ثبت احوال شهرستان رامیان با همراهی پدر آن مرحوم رو نمایی و از فعالان عرصه ثبت احوال استان تقدیر شد.

  4 دی 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 63066
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام