استاندار گلستان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان؛
تلاش ما ارتقا شاخص های استان است/ بی‎سوادی بانوان روستایی گلستان ۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت توجه به بانوان استان در زمینه های مختلف اظهار کرد: تلاش ما ارتقا شاخص های استان و حرکت به سمت جایگاه مطلوب است و در این راه تمامی دستگاه های استان باید همراه و همگام باشند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر هادی حق شناس بعدازظهر امروز شنبه 9 شهریور در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری محرم، تصریح کرد: میانگین بی‎سوادی بانوان در روستاهای کشور ۲۷.۱ درصد است در حالیکه میانگین بی‎سوادی در روستاها استان تقریبا سه درصد از میانگین کشوری کمتر است و این در حالیست که 47 درصد جمعیت استان را روستائیان تشکیل می دهند.

وی افزود: میانگین سنی بانوان استان نسبت به کشور 1.5 سال کمتر است و در استان گلستان میانگین ازدواج بانوان 22.5 است و 6 ماه نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

استاندار گلستان ادامه داد: در استان گلستان 19 هزار ورزشکار خانم داریم و 4 هزار و 500 مربی و داور خانم در استان گلستان فعالیت دارند.

دکتر حق‎شناس یادآور شد: در دوره نخست شوراها از یک هزار و 375 خانم کشور در گلستان 20 نفر یعنی کمتر از 0.5 درصد انتخاب می‎شود و در دوره پنج از 4 هزار و 24 بانوی منتخب شورا در کشور ، 100 نفر از استان گلستان و سهم بانوان استان از اعضای شورای در کشور سه درصد می‎رسد و این رشد رشد 6 برابری حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: 2.6 درصد ازدواج ایران در سال 97 مربوط به استان گلستان بوده و 2.1 درصد میزان طلاق به ثبت رسیده در این سال بود.

دکتر حق‎شناس خاطر نشان کرد: باید از شاخصه‎های استان در راستای رسیدن به وضع مطلوب استفاده کنیم و در این راه لازم است از ظرفیت تمام مردان و زنان بهره مند شویم.

لازم به ذکر است در این جلسه از سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان با حضور دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و دکتر حق شناس استاندار گلستان رونمایی شد.

گفتنی است سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان در تمامی استان های کشور تهیه و تدوین شده و گلستان نهمین استانی است که رونمایی از سند مذکور در شورای برنامه ریزی و توسعه آن انجام می شود.

  9 شهریور 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62699
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام