مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان:
جریمه های قاچاق چوب ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت: در مقایسه با سال 98 جریمه در نظرگرفته شده برای قاچاق چوب 120 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گلستان فردا، حسین نجف زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قاچاق چوب یکی از معضلاتی است که گریبان گیر گلستان شده و برای ممانعت از این معضل تمهیدات جریمه ای سنگینی اندیشیده شده است.
وی افزود: قاچاق چوب ۴۰ درصد نسبت به سال های ماقبل افزایش پیدا کرده و سال ۹۸ تعداد ۵۱۳ فقره پرونده و در سال گذشته ۷۲۰ فقره تشکیل شد که برای پرونده های سال ۹۸ مبلغ نزدیک به ۶ میلیارد ریال و برای پرونده های سال گذشته مبلغ ۱۳ میلیاردو ۱۵۰ میلیون ریال جریمه صادر شده است.

وی افزود: دو مصوبه در رابطه با برخورد با قاچاق چوب نیز صادر شده مه یک مورد آن مربوط به کارخانه های خرید چوب است که دیگر حق ندارند چوب قاچاق خریداری کنند و با آنها با جدیت برخورد می شود و مورد دیگر بر خورد و جمع آوری مراکز غیر مجاز خرید چوب است که دستور آن نیز صادر شده است.
نجف زاده گفت: مجموع پرونده های وارد شده به این سازمان که در سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفته ۱۱ هزار و ۶۰۲ فقره بوده که مبلغ ۶۲۷ میلیارد و ۳۲۴ میلیون و ۲۷ هزار و ۴۰۹ ریال برای آنها جریمه صادر شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان اظهار کرد: از تعداد پرونده های ۱۱ هزار و ۶۰۲ فقره، تعداد ۸ هزار و ۴۸۰ فقره مربوط به کالا و خدمات، یکهزار و ۵۰۶ فقره مربوط به به حوزه بهداشت و درمان و یکهزار و ۶۱۶ فقره مربوط به قاچاق کالا و ارز می باشد.

وی ادامه داد: در حوزه مرغ و تخم مرغ۲۴۶ درصد، در حوزه روغن نباتی ۶۲۷ درصد و در حوزه قند و شکر ۱۰۰ درصد تشکیل پرونده ها افزایش داشته است.
وی افزود: سال گذشته در حوزه سوخت، ۵۵فقره پرونده با ارزش ۴ میلیاردو ۴۰۰ میلیون ریال رسیدگی و جریمه صادر شده است.
نجف زاده گفت: در سال ۹۷ در حوزه بانک های استان، ۵۵۶ فقره پرونده تشکیل شده که تعداد ۲۷۷ فقره مربوط به تعاو نی اعتباری بوده و در سال گذشته نیز ۲۱ فقره و امسال با پیگیری های انجام شده تعداد۱۲ فقره می باشد.
وی افزود: ۱۵ روز پیش نیز شعبه نهم دیوان عدالت اداری صلاحیت تعزیرات حکومتی را برای رسیدگی به پرونده های سود های نامتعارف بانکی تایید کرد.

  6 تیر 1400
بخش : جامعه
کد خبر: 64509
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام