استاندار گلستان:
صدور شناسنامه برای اتباع خارجه در استان باید تسریع شود

استاندار گلستان گفت: صدور شناسنامه برای اتباع خارجه در استان که مادران ایرانی دارند باید تسریع شود.

به گزارش گلستان فردا، هادی حق شناس ظهر امروز در جلسه کمیسیون اتباع و مهاجرین خارجی ف اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باید برای فرزندان اتباع با مادران ایرانی و پدران خارجی شناسنامه صادر شود .

وی افزود: این فرزندان که قریب به ۶۰۰۰ نفر هستند از هویت و شناسنامه ایرانی برخوردار خواهند شد و باید موانع باقی مانده پیش روی این اقدام هرچه سریعتر رفع شود.

حق شناس گفت: نردیک به ۳۰ هزار نفر اتباع مجاز و غیرمجاز در گلستان حضور دارند که برای تاییدیه های هویتی، پاسخ استعلامات از اطلاعات سپاه و یا اداره کل اطلاعات برای آنها کفایت می کند.

وی ادامه داد: ۱۶۵۰ دانش آموز اتباع خارجه در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند که باید اقدامات لازم صورت گیرد تا آنها به تحصیل خود در مدارس ادامه دهند.

استاندار تاکید کرد: باید مشکلات و مسایل اردوگاه اتباع خارجه احصا و هرچه سریعتر رفع شود.

به گفته وی ؛ با توجه به تحرکات طالبان در افغانستان امکان هجوم مردم به مرزهای کشور و استان وجود دارد که به دلیل شیوع نوع دلتای ویروس کرونا مراقبت ها و رعایت پروتکل ها باید تشدید شود.

  15 تیر 1400
بخش : جامعه
کد خبر: 64537
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام