استاندار گلستان در جلسه شورای معادن استان؛
از طرح های دانش بنیان حوزه معدن در زمینه تسهیلات و صدور مجوز حمایت می شود

https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1398/3/22/3609339_255.jpg

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت حفظ ارزش افزوده معادن استان اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی معادن، با همکاری اداره کل صنعت معدن تجارت، خانه معدن و پارک علم و فناوری طرح های دانش بنیان در حوزه معادن را ارائه نمایند و تلاش می کنیم حمایت های لازم را در زمینه اعطای تسهیلات و صدور مجوز داشته باشیم.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، دکتر هادی حق شناس امروز سه شنبه 16 اردیبهشت در پنجمین جلسه شورای معادن استان، تصریح کرد: یکی از مزیت‌های استان معادن هستند و حفظ ارزش افزوده آنها برای ما حائز اهمیت است و باید تلاش کنیم تا مواد معدنی ای که از این معادن استخراج می شوند در استان فرآوری گردد.

وی افزود: قریب به 1200 کارگر در معادن زغالسنگ استان در حال فعالیت هستند و باید در اکتشافات و فعالیت ها به حقوق آنها توجه ویژه ای شود.

استاندار گلستان یادآور شد: گلستان تنها استان کشور در زمینه معادن ید است و اداره کل صنعت معدن تجارت باید طرح جامعی برای این ماده معدنی تهیه کند و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان امکان اکتشافات تازه را فراهم آورد.

دکتر حق شناس گفت: در حال حاضر 68 سنگ شکن در استان در حال فعالیت هستند و شرکت آب منطقه ای و اداره کل صمت باید مجوزهای های لازم را برای استفاده این سنگ شکن ها در صورت صلاحیت صادر نمایند و ماده معدنی آنها را تامین کنند و البته زمان صدور این مجوزها را به مدت نهایتاً یک ماه کاهش دهند.

وی ادامه داد: قریب به 7 میلیون تن ذخیره معادن زغال سنگ استان است و باید با روش های فناورانه و دانش بنیان ،مانع خام فروشی آن شویم و محصول فراوری شده را از استان خارج کنیم.

لازم به ذکر است در پنجمین جلسه شورای معادن استان مقرر شد، در جلسه آتی نیروی انتظامی و خانه معدن گزارشی از برداشت کنندگان غیر مجاز در حوزه معادن شن و ماسه و سنگ شکن ها ارائه نمایند.

گفتنی است در این جلسه طلوعیان مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گزارشی از آخرین وضعیت معادن استان ارائه کرد.

  16 اردیبهشت 1399
بخش : اقتصادی
کد خبر: 63416
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام