مدیرکل هواشناسی گلستان:
گلستان جزو ۵استان خشک کشور است

مدیرکل هواشناسی گلستان در این باره گفت: گلستان جزو ۵استان خشک کشور است و در فصل بهار ۲۰روز دمای بالای ۴۰درجه را تجربه کردیم که نشان دهنده افزایش تعداد رخداد‌های حدی در استان است.

به گزارش گلستان فردا، داداشی اظهار کرد: کانون اصلی بروز ریزگرد‌ها در آسمان استان را مربوط به صحرای قره‌قوم در کشور ترکمنستان است.

وی افزود: در مناطق شمالی استان اراضی نسبتا وسیعی وجود دارد و با اینکه تعداد روز‌های همراه با گرد و غبار در استان افزایش داشته است، اما هنوز به نقطه بحران نرسیده‌ایم، ولی مستعد تبدیل‌شدن به کانون ریزگرد هستیم.

داداشی ادامه داد: از آنجایی که فاصله اراضی شمالی و جنوبی در استان زیاد نیست و جنس گرد و غبار استان هم از نوع ریزبافت است با یک خیزش باد حرکت کرده و اراضی جنگلی و پوشش گیاهی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی از افزایش ۹۷درصدی تبخیر در فروردین امسال در مقایسه با پارسال خبر داد و افزود: امسال نخستین سالی بود که از نیمه اردیبهشت، ذخیره برف ارتفاعات استان صفر شد و پارامتر‌هایی نظیر کاهش بارندگی، افزایش دما، افزایش تبخیر و تعداد ساعات روز‌های آفتابی، تأثیر مستقیمی بر اقلیم استان دارد.

  27 تیر 1400
بخش : جامعه / آب و هوا
کد خبر: 64565
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام