مدیرکل محیط زیست گلستان:
پویش«یک ساعت با محیط بان» در مدارس گلستان اجرا می شود

http://uupload.ir/files/m5el_2019-08-26_23.57.52.jpg

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: پویش«یک ساعت با محیط بان» در مدارس گلستان اجرا می شود.

 

محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگار گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، در رابطه با تعداد محیط بانان گلستان اظهار کرد:  ما در استان گلستان مناطق تحت مدیرت مان را باید با 429 محیط بان کنترل کنیم اما در حال حاضر 109 محیط بان داریم و با یک چهارم ظرفیت که قانون به ما اجازه داده است عرصه ها را مدیریت می کنیم.
کنعانی گفت: محیط بانان ما 256 ساعت بر سقفی که قانون گذار بر قانون خدمات کشوری تعیین کرده است کار می کنند و کمترین مزایا، کمترین جیره غذایی و امنیت را دریافت می کنند، این نشان دهنده این است که وظیف حفاظت از محیط زیست تنها رسالت ما نیست و کمک سایر دستگاه ها و نیروهای مردمی را می طلبد که هر کدام یک گوشه از کار را بگیرند.
مدیرکل محیط زیست گلستان با بیان اینکه ما باید نسلی را تربیت کنیم که نسل محیط زیستی باشد، افزود: باید از دوران دبستان و قبل از دبستان  تفکرات محیط زیستی را در کودکان خود نهادینه کنیم  ودر سازمان محیط زیست در کنار سایر فعالیت ها تمرکز خود را روی تربیت نسل آینده که محافظ محیط زیست باشند، بگذاریم.
کنعانی ادامه داد: در همین راستا پویشی تحت عنوان «یک ساعت با محیط بان» در مدارس برگزار می شود که محیط بانان در جمع دانش آموزان حاضر می شوند و در رابطه با مباحث محیط زیست صحبت می کنند.
وی تصریح کرد: از مهر ماه به شکل جدی از این ظرفیت ها استفاده می کنیم تا این پویش را ترویج دهیم و نسل بعدی محیط زیستی تر از خود ما باشد.

کنعانی گفت: چهار رکن در حفظ محیط زیست می تواند کمک کند، یکی از رکن ها بدنه اجرایی در محیط زیست شامل کارشناسان و محیط بانان و ... است، رکن دوم که بی نهایت می توانند کمک کنند جوامع محلی هستند از طرفی ما نمی توانیم ساکنین زیست گاه ها و مناطق تحت مدیریت را نادیده بگیریم چراکه این جوامع محلی بودند که از صنوات گذشته از مناطقشان حفاظت کردند، پس ما باید به سمت توانمند سازی جوامع محلی حرکت کنیم و جوامع محلی خودشان محیط زیست شان را حل کنند.
وی افزود: رکن سوم تشکل های مردم نهاد هستند که باید مطالبه گری کنند، این مطالبه گری ها می تواند از من مدیرکل باشد از محیط بان یا از دستگاه های مرتبط باشد یا حتی از مردم مطالبه گری کنند و اقداماتی هم در این زمینه انجام دهند. حتی می توانند در بحث تنویر افکار عمومی ورود کنند و قانون گذار این اجازه را می دهد که یک تشکل مردم نهاد می تواند مدیر دولتی را مورد پیگیری قضایی قرار دهد. به عنوان مثال در پروژه گردشگری آشوراده یک تشکل مردم نهاد به نام «سمنا» یک شکایت بر علیه ریاست سازمان محیط زیست و مدیرکل وقت مطرح کرده است و قانون این اجازه را داده است تا پیگیری کند.
کنعانی با بیان اینکه رکن چهارمی که بی نهایت می تواند به محیط زیست کمک کنند رسانه های رسمی و غیررسمی هستند، ادامه داد: حتی کانال های پربازدید تلگرامی می توانند در حوزه محیط زیست فعال باشد و نسبت به مسائل محیط زیست روشنگری داشته باشد.

  6 شهریور 1398
بخش : جامعه / محیط زیست
کد خبر: 62688
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام