رییس سازمان فناوری اطلاعات:
برای حفاظت از وطن باید تکنولوژی های نوین را به خدمت بگیریم/ماهواره های ایرانی تصاویر با وضوح بالا ارسال می کنند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای حفاظت از وطن باید تمام تکنولوژی‌های نوین را به کار بگیریم.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استانداری گلستان و سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از پارک ملی گلستان از طریق پایش ماهواره‌ای و اینترنت اشیا گفت: آتش سوزی ها به دلایل مختلف رخ می دهند  که بخش عمده‌ای از آن ناشی از خطای انسانی و سهل انگاری و اشتباهات شهروندان است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما چون در عصر ارتباطات به سر می بریم به همین دلیل باید از طریق تکنولوژی و فناوری های نوین با بلایای طبیعی و خطاهای انسانی مقابله کنیم گفت: در فناوری پایش جنگل های گلستان از سه راه حل مراقبت از طریق دوربین، پایش  ماهواره‌ای و همچنین سنسورها یا همان اینترنت اشیا استفاده خواهیم کرد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیا اینکه تصاویر ماهواره ای می تواند یکی از مهمترین راه حل ها برای کنترل و پایش مقابله با آتش سوزی در پارک ملی گلستان باشد گفت: ماهواره های خارجی می توانند میزان گرما در مناطق را در اختیار ما بگذارند اما ماهواره های ایرانی که به زودی در مدار زمین قرار خواهند گرفت تصاویر   را با وضوح بالا در اختیار مراکز پایش قرار می دهد که یقینا دقت کنترل را افزایش خواهد داد.

ناظمی ادامه داد: این راه حل ها می تواند کمک کند تا نگهبانان، محیط بانان و حافظان محیط زیست با دقت بیشتری از منابع زیستی، گیاهی و جانوری پارک ملی گلستان حفاظت و حراست کنند.

وی افزود: البته در کنار این سیستم سامانه ارتباط مردمی را هم در نظر گرفته ایم که شهروندان مسوولیت پذیر می توانند وقوع هر نوع آتش سوزی در نقاط مختلف پارک ملی گلستان را اطلاع دهند.

ناظمی در ادامه با بیان اینکه احتمالا این سوال مطرح می شود که چرا راه حل های مختلف رابرای پایش در نظر گرفته ایم گفت: ما با موضوعی مواجه ایم که ممکن است تنها یک راه حل نتواند پاسخگوی نیازهای ما باشد به همین دلیل ناچاریم راه حل های متفاوت را پیش بینی کنیم که دقت در پایش را افزایش دهیم.

وی در خاتمه گفت: دیروز یکی از همکاران ما در یک برنامه تلویزیونی در تعبیری زیبا وطن را مادر یاد کردند، مادری که در دامن آن رشد و پرورش یافتیم. اکنون این مادر پیر شده است و احتیاج دارد که دستش را بگیریم و برای محافظت از آن تمام تکنولوژی های نوین را به کار گیریم

 

  24 دی 1397
بخش : فناوري و اطلاعات
کد خبر: 60905
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام