افزایش فرهنگ دانش فضایی بومی هدف این سازمان است

 نشست همکاری‌های سازمان فضایی کشور و دانشگاهیان استان گلستان، دوازدهم آبان ماه در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، برگزار شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، مشاور رییس سازمان فضایی کشور در این نشست گفت: پایش‌های انجام شده در بخش‌های مختلف مانند منابع طبیعی، هواشناسی و... جزو وظایف این سازمان نیست، بلکه در جهت افزایش فرهنگ استفاده از دانش فضایی و بومی در کشور انجام می‌شود.

دکتر مینا بیاتی افزود: با استفاده از داده‌های این سازمان می‌توانیم نیازهای استان‌های کشور را بسنجیم و در اختیار نهادها و سازمان‌های مورد درخواست قرار دهیم، در این راستا موضوع توسعه استان‌ها و به تبع آن توسعه کشور، با شتاب بیشتری پیگیری می‌شود.

وی اذعان کرد: ما در سازمان فضایی کشور آمادگی داریم تا تصاویر و داده‌های مورد نیاز و مرتبط با استان گلستان را تهیه و در اختیار محققان قرار دهیم.

مشاور رییس سازمان فضایی کشور در خصوص کاربرد فناوری فضایی در پایش زمین تاکید کرد: پایش سطح آب دریاچه‌ها، پایش آتش‌سوزی، پایش طوفان و گردوغبار و.... در این حوزه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پایش و بررسی تغییرات دوره‌ای زمین، پایش و بررسی پراکندگی صنایع و معادن، شناسایی کانون‌های گردوغبار، پایش مداوم پهنه‌های آبی کشور و... جزو فعالیت سازمان فضایی کشور در حوزه محیط زیست است.

دکتر بیاتی اظهار کرد: امروزه داده‌های ماهواره سنتینل اروپایی و لندست و... که جزو ماهواره‌های سنجش از دور پرکاربرد در پایش و مدیریت منابع زمینی هستند در کشور در دسترس است و محققان می‌توانند به صورت آنلاین از آن استفاده نمایند.

در ادامه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: عدم وجود تحقیقات کاربردی در کشور ما، به این علت است که تحقیقات براساس نیازهای جامعه انجام نمی‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال مشکلات اصلی بخش کشاورزی، محیط زیست و سایر بخش‌های کشور با محققان داخلی درمیان گذاشته نمی‌شود تا محققان، پژوهشگران و دانشجویان در راستای آن موضوعات تحقیقات کاربردی انجام دهند.

شایان ذکر است: در این نشست، اساتید و محققان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان گلستان، نظرات، دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود را مطرح کردند.

  12 آبان 1398
بخش : فناوري و اطلاعات
کد خبر: 62908
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام