معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان:
تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند توجه به ارکان آن است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: بیانیه «گام دوم انقلاب» دارای ارکانی است که اگر بنا است این بیانیه محقق شود باید به ارکان آن توجه ویژه ای صورت گیرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ، حجت السلام علی اکبر سایری در مراسم جوان یاوران اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: در چهل سالگی انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری بیانیه ای تحت عنوان بیانیه «گام دوم انقلاب» را صادر کردند که بسیار مورد توجه است.
وی با بیان اینکه مردم فهیم ایران باید توجه داشته باشند که صادر کننده این بیانیه توسط چه کسی صورت گرفته است، افزود: این بیانیه توسط شخصیت اول نظام که خود مدیر، مدبر، فرزانه، سیاست مدار، با تقوا و انسانی بسیار والایی است صادر شد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بیانیه «گام دوم انقلاب» را بسیار جامع دانست و گفت: این بیانیه دارای جامعیت و صلابت است و برای همه مسئولان، مردم، به ویژه جوانان و دشمنان این مرزو بوم پیام بزرگی به همراه دارد.
وی یادآور شد: بیانیه «گام دوم انقلاب» افقی بلند برای نظام اسلامی ترسیم کرده که آن تمدن سازی انقلاب اسلامی است، در این بیانیه روایات زیبایی از انقلاب اسلامی برای همه مخاطبان خود داشته است.
سایری اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که خود صادر کننده بیانیه «گام دوم انقلاب» هستند برای صدور این بیانیه وقت زیادی گذاشتند و اهتمام ویژه ای نسبت به آن داشتند، به برخی از بزرگان توصیه کردند که روی این بیانیه مطالعه کنند تا تبدیل به یک گفتمان شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به منبع صدور بیانیه و ویژگی ها و تاکیدات مقام معظم رهبری می طلبد مردم به ویژه جوانان مطالعه عمقی داشته باشند و تلاش کنند این بیانیه بر روی زمین نماند و برخورد شعاری با آن نشود و همه همت بر آن داشته باشیم این بیانیه را محقق کنیم.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه بیانیه «گام دوم انقلاب» در بخش هایی چون سرگذشت 40 سال انقلاب اسلامی، بیان تفاوت ها و چالش های دیروز و امروز انقلاب، بر شمردن برکات انقلاب، وجود ظرفیت های مهم کشور و توصیه هایی در خصوص ایجاد تمدن اسلامی اشاره داشته است، گفت: مقام معظم رهبری در گام اول این بیانیه مطالبی خلاصه در خصوص سرگذشت 40 سال انقلاب اسلامی اشاره دارند که می فرمایند هیچ تجربه ای در برابر ما وجود نداشت و همچیز علیه ما بود.
وی در خصوص تفاوت و چالش های دیروز و امروز، یادآورشد: زمانی که انقلاب در سال 57 به ثمر نشست تا امروز چالش ها بسیار متفاوت است. در سال های اولیه انقلاب چالش ما این بود لانه جاسوسی را تعطیل کنیم اما امروز چالش ما این است که آمریکا را از سوریه و عراق خارج کنیم و این چالش متفاوت بر بلندی های جولان تسلط پیدا کند.
سایری با بیان اینکه در اوایل انقلاب تحریم برای واردات و امروز تحریم برای صادرات داریم، اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس زمانی که می خواستیم حداقل ها را وارد کنیم تحریم بودیم و این امکان وجود نداشت اما چالش امروز ما این است که اجازه صادرات نمی دهند. امروز ایران دارای موشک ها بالج دیسک و نقطه زن هست که اجازه صادر آن به دیگر کشور ها را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران از برکات بسیار زیادی برخوردار بوده که مقام معظم رهبری در این بیانیه به آن اشاره داشته و آن ها را برشمرده است.
وی در خصوص ظرفیت های مهم کشور که مقام معظم رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» اشاره داشته است، افزود: برای اینکه گام دوم بیانیه تحقق پیدا کند افقی را مقام معظم رهبری ترسیم کردند که برای رسیدن به آن باید توجه ویژه ای به ظرفیت های کشور صورت گیرد، ایشان در این بخش فرمودند که هفت درصد ذخایر منابع در ایران موجود است و این کشور دارای سواحل دریایی، زمین های زارعی حاصل خیز، بازارهای ملی و منطقه ای و ظرفیت های نیروی انسانی متعهد و کارآمد است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برای ایجاد تمدن اسلامی مقام معظم رهبری توصیه های داشتند که یکی از توصیه ها در خصوص علم و پژوهش است چرا که علم و دانش ابزار عزت و قدرت یک کشور هستند.روح کلام مقام معظم رهبری در بحث توصیه به علم و پژوهش جهاد علمی است.
وی با بیان اینکه معنویت و اخلاق از توصیه های ایجاد تمدن اسلامی است، افزود: موضوع اقتصاد از دیگر توصیه های ایجاد تمدن است که در این خصوص مقام معظم رهبری فرمودند باید وابستگی به نفت را کمتر کرد و نگاه به خارج نداشته باشیم بلکه خودمان مولد و درون زا باشیمو از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم.
سایری عدالت و مبارزه با فساد را از دیگر توصیه ها در خصوص ایجاد تمدن اسلامی دانست و اظهار کرد: باید عدالت در جامه حاکم و مبارزه با فساد صورت گیرد وکه نیاز است برای انجام این کار دستگاه قضایی وارد میدان شود.

وی با اشاره به اینکه اگر استقلال آزادی که شعار انقلاب است در جامعه شکل نگیرد به تمدن اسلامی نخواهیم رسید، ادامه داد: عزت ملی و روابط خارجی از دیگر نکات است که باید مورد توجه قرار گیرد. برای اینکه بتوانیم تمدن اسلامی را شکل دهیم باید مرزبندی با دشمن داشته باشیم.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برای ایجاد تمدن اسلامی باید سبک زندگی اسلامی و قرآنی را در جامعه حاکم کنیم. امروز غرب تلاش دارد سبک جامعه خود را در جامعه ما رواج دهد و زیانی که در زندگی غربی وجود دارد اجازه نمی دهد به تمدن اسلامی برسیم.
وی یادآور شد: آنچه که مهم است این بیانیه دارای ارکان است و اگر بنا است بیانیه «گام دوم انقلاب» محقق شود باید به ارکان آن توجه ویژه ای شود که رکن نخست این بیانیه خودآگاهی و آشنا شدن با نقش دشمن است. اگر می خواهیم ارکان بیانیه تحقق پیدا کند نیازمندیم جایگاه کنونی انقلاب را بشناسیم.
سایری با اشاره به اینکه ایجاد روحیه امید و خوش بینی به آینده و دل کندن از دشمن رکن دوم بیانیه است، اظهار کرد: باید روی پای خود بایستیم و معتقد باشیم بدون حضور کشورهای خارجی می توان مسیر را ادامه داد. برای رسیدن به مقصد نیازمند تمهیداتی چون داشتن نگاه جهادی و رحیه انقلابی هستیم چراکه اگر این روحیه نباشد نمی توان به مقصد رسید.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر موارد برای رسیدن به مقصد سپردن کار به جوانان است، مخاطب اصلی بیانیه جوانان هستند 41 بار نام جوان در بیانیه «گام دوم انقلاب» مطرح می شود، کلید تفسیر این بیانیه خود جوانان هستند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: اگر نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی ایران خصوصا در دوران هشت سال جنگ تحمیلی کنیم این فرماندهان جوان بودند که پیروز میدان شدند و نقش آفرینی کردند و اجازه ندادند حتی وجبی از خاک به دست دشمن افتد، با تجربه این چنینی جوانان می توانند موتور حرکت جامعه باشند.
وی با بیان اینکه جوانان دارای توان علمی، جسمی، روحی و از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و می توانند پیام بیانیه را به منصه ظهور برسانند، افزود: آنچه که مهم است وجود خلاقیت و روحیه کار جوانان است که می توانند کارهای بزرگی را انجام دهند، مقام معظم رهبری اعتقاد خاصی به جوانان دارد و در این بیانیه توجه خاصی به جوانان کردند.
سایری تبیین اسلام ناب را از رسالت های تبلیغی سازمان تبلیغات دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان تبلیغات تربیون است و ظرفیت های بسیار زیادی از جمله شبکه تبلیغی بزرگ کشور، هیئت های مذهبی مداحان، بانوان فرهیخته، موسسات قرآنی و خانه های قرآنی به عنوان سرباز ولایت خود را موظف می داند پاسخگو رسالت رهبری باشد لذا نقش بسیار مهمی در تبیین گام دوم انقلاب دارد.
وی یادآور شد: برای تحقق و تبیین گام دوم انقلاب برنامه های خوبی در این ایام اجرایی شد و همچنان ادامه دارد. برای رسیدن به گفتمان درست دوره های آموزشی مختلف در قالب تبین گام دوم انقلاب برای روحانیون اعزامی و مستقر، روحانیون طرح هجرت، ائمه جماعات، مدیران، کارشناسان، مداحان، بانوان فرهیخته و دیگر گروه ها برگزار کردیم.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: امید است با بعد از تبیین این بیانیه در بین گروه های هدف گامی برای تحقق آن برداریم.

  5 خرداد 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 62158
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام