مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:
هزار و ۱۱۵ نفر از خادمین اماکن مذهبی گلستان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند

https://golestan.oghaf.ir/_WebAppFiles/golestan/News/Images/c89b52db-0967-4667-acfd-3a809e0b2d04.jpg

«حجت‎الاسلام سلیمانی‎فرد مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان روز دوشنبه ۴ شهریور در همایش مبلغین هیئت امنا و خادمین در مسجد جامع شهر خان‎ببین عنوان کرد:در استان یک هزار و ۱۱۵ نفر از خادمین اماکن مذهبی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، «حجت ‎ الاسلام روح ‎ الله سلیمانی ‎ فرد » با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی در استان شامل ۲ هزار و ۷۰۰ مسجد، حسینیه و زنیبیه و ... و ۱۳۰ بقعه متبرکه و امامزاده واجب تعظیم وجود دارد که نشانه ولایتمداری و دینداری مردم گلستان می باشد افزود:در دوره کوتاه چهل سال انقلاب اسلامی بیش از  یک هزار و ۳۱۰  مسجد و مکان مذهبی در استان گلستان وقف، تاسیس و ساخته شده است و به تعبیر دیگر ۳۳ درصد اماکن مذهبی گلستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول چهل سال آن ایجاد شده است.

 وی همچنین متذکر شد: ۸۷ درصد موقوفات ما مربوط به پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۰۶ مسجد و مکان مذهبی در استان گلستان با همه چالش ‎ های اعتباری که در این سال ‎ ها وجود دارد  مبلغ یک میلیارد و ۲۵۴ میلیون تومان از اعتبارات دولتی کمک از اوقاف گلستان دریافت کردند  که ۸۵۰ میلیون تومان آن در قالب اسناد خزانه  اسلامی و ۴۰۰ میلیون تومان به شکل نقدی بوده است.

وی با ظهار اینکه یکی از ضرورت‏های استان گلستان و سطح کشور خدمت‌‏رسانی شایسته به اقشار زحمت‏کش و تأثیرگذار  ازجمله خادمین مساجد است افزود: درصدد شدیم بسته جامع حمایت از خدام را از دریچه بنیاد برکت که مجموعه انقلابی و ولایی است ارائه کنیم

حجت ‎ الاسلام سلیمانی ‎ فرد در ادامه خاطرنشان کرد طی انعقاد تفاهم ‎ نامه با بیمه بنیاد برکت در آبان ماه ۹۷ برای نخستین بار در کشور هیئت ‎ امنا و خدام مساجد تحت پوشش بیمه درمان با مبلغی کمتر از ۳۰ هزار تومان  قرار گرفتند و در استان یک هزار و ۱۱۵ نفر خادم اماکن مذهبی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد:  اماکن مذهبی روستایی ‎ با پرداخت ۲۴ هزار تومان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان غرامت و اماکن مذهبی شهری با پرداخت ۴۳ هزار تومان تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان غرامت  و در مرکز استان اماکن مذهبی با پرداخت ۶۳ هزار تومان بیمه  تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان از غرامت پوشش آتش ‎ سوزی بهره می ‎ شوند.

حجت ‎ الاسلام سلیمانی ‎ فرد افزود:هزینه بیمه مسئولیت ۹۲ هزار تومان برای هیئت امناء در نظر گرفته شده که در صورتی که در صورت حوادث سه نفر منجر به فوتی شود غرامت آنها را پرداخت می ‎ کنند و برای مصدومیت ‎ ها نیز تا چهار نفر را این بیمه تحت پوشش قرار می ‎ دهد.

  حجت ‎ الاسلام سلیمانی ‎ فرد در خاتمه افزود: از ابتدای سال،برای۳۴۲ نفر حکم هیئت ‎ امنایی صادر کردیم و تا کنون مجموعا ۵ هزار و ۴۰۰ نفر  در گلستان حکم هیئت امنایی دریافت کردند

  6 شهریور 1398
بخش : مذهبی / جامعه
کد خبر: 62682
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام