وزیر راه و شهرسازی:
تکمیل بزرگراه گرگان به بجنورد است که ۵۰ کیلومتر باقیمانده آن تا پایان ۹۸ به بهره برداری می رسد

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۲۲۰ واحد مسکن مهر در گرگان به بهره برداری رسید، گفت: ظرفیت ترمینال فرودگاه گرگان افزایش می یابد.

محمد اسلامی، عصر دوشنبه در مراسم افتتاح متمرکز پروژه های استان گلستان که به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور در گرگان انجام شد اظهار کرد: آماده بهره برداری از طرحی هستیم که موجب گسترش قابلیت عملیات پرواز و بالا بردن ایمنی پرواز اجازه فرود هواپیمای پهن پیکر را فراهم می کند.

وی افزود: یکی از مشکلات فرودگاه گرگان این بوده که در شرایط بد آب و هوایی با مشکلاتی روبرو بوده که با نصب سیستم تقرب دقیق فرودگاه (ILS)، سیستم کمک ناوبری (DVOR/DME)، سیستم چراغ های تقرب دقیق (PALS) این مشکل برطرف می شود.

اسلامی ادامه داد: همچنین با افزایش ظرفیت ترمینال این از ۳۰۰ هزار نفر در سال به دو و نیم میلیون نفر افزایش می دهد و تا بهار سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: طرح اپرون هم امروز افزایش می یابد که هم ظرفیت پارکینگ را برای مسافر در طرفین ترمینال افزایش می دهد.

اسلامی اظهار کرد: برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار هم در دست اقدام است که مطالعات آن به اتمام رسیده و مقدمات اجرایی نقشه های اجرایی و مهندسی آن آماده می شود.

وی تصریح کرد: تکمیل بزرگراه گرگان به بجنورد است که ۵۰ کیلومتر باقیمانده آن تا پایان ۹۸ به بهره برداری می رسد.

وی افزود: افتتاح و بهره‌برداری از ۲۲۰ واحد مسکن مهر با اعتبار ۱۳۲ میلیارد ریال، بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۲۰ خانوار با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال، بهره‌برداری از فاز اول بزرگراه گنبد- اینچه برون- آق قلا با اعتبار ۹۸ میلیارد ریال (زیرسازی، آزادسازی، بیس و آسفالت سازی ۶ کیلومتر) با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می شود.

اسلامی ادامه داد: همچنین عملیات احداث ساختمان اداری اداره ثبت رامیان و مینودشت، پزشکی قانونی کردکوی و خانه محله انجیراب با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال آغاز می شود.

به گفته اسلامی این چهار پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴۶ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می شوند.

وی گفت: اهتمام ویژه برای بازآفرینی بافت فرسوده است که دو هزار و ۹۰۰ مسکونی در محلات مصوب در برنامه بازآفرینی به استان ابلاغ شدکه با همت استاندار در دست اقدام قرار می گیرد و پیش بینی می کنیم از سهمیه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی حداقل چهار هزار مسکن مسکونی در شهرهای استان به همت توسعه گران و نقش مردم در دستور کار قرار بگیرد.

  24 دی 1397
بخش : اقتصادی
کد خبر: 60899
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام