مدیر اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد:
بهره مندی بیش از 2 هزار طرح از تسهیلات مشاغل خانگی در استان

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از بهره مندی 2 هزار و 115 طرح از تسهیلات مشاغل خانگی در استان خبرداد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، موسی بی باک در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اعتبار ابلاغی مشاغل خانگی به استان گلستان در سال 97 مبلغ 27 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که تا کنون 3 هزار و 112 طرح به مبلغ 29 میلیارد و 600 میلیون تومان به بانکهای عامل معرفی شدند و از این میزان، 2 هزار و 115 طرح به مبلغ 21 میلیارد تومان تسهیلات خود را دریافت کردند و باقیمانده اعتبار پس از بررسی پرونده ها در بانک ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: سهم بانوان از این تسهیلات 87 درصد است و  55 درصد دریافت کنندگان تسهیلات مشاغل خانگی نیز مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

بی باک تصریح کرد: از مجموع طرح های معرفی شده به بانکهای عامل،  تعداد 826 طرح  به گروه فعالیت های تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی مربوط به سازمان جهادکشاورزی استان بوده و تعداد 200 طرح از گروه فعالیت های فرهنگی و هنری مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی اضافه کرد: تعداد 1215 طرح نیز به گروه فعالیت های خدماتی، خیاطی و فرش مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت، 683 طرح به گروه فعالیت های صنایع دستی و گردشگری و تعداد 188 طرح به نهادهای حمایتی ( کمیته امداد امام خمینی (ره) – صندوق کارآفرینی امید و بنیاد شهید و امورایثارگران ) تعلق گرفت.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: از مزایای انجام کسب و کارهای خانگی می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب و استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده اشاره کرد.

وی افزود: برای پیاده سازی سیاست های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و توانمند سازی متقاضیان مشاغل خانگی با همکاری جهاد دانشگاهی موضوعات مشاوره ، ارزیابی، آموزش، استانداردسازی، برندسازی و اتصال به بازارهای محلی و ملی را دنبال می کنیم.

  5 مرداد 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62547
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام