معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:
اختصاص 850 میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه ترسیب کربن در گلستان

http://moqavemati.net/wp-content/uploads/2017/11/%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%86-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7.jpg

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اینکه پروژه ترسیب کربن از سال 93 وارد استان شده است، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه امسال حدود 850 میلیون تومان اعتبار به منطقه گالیکش و آزادشهر اختصاص دادند که تاکنون 50 درصد آن تخصیص پیدا کرده است.
به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))) به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، عبدالرحیم لطفی، در خصوص اجرای پروژه های مشارکتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان درجمع خبرنگاران استان اظهار کرد: از ابتدای اجرای پروژه های مشارکتی گروه های توسعه شکل گرفت و بعد صندوق های خرد راه اندازی شد تا بدون وابستگی به وام طرح توسط مردم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه صندوق وامنان یکی از صندوق های بزرگ منطقه و از کارکرد خوبی برخوردار است، افزود: صندوق کمک می کند تا فعالیت ها سریعتر انجام شود.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: برای اینکه وضعیت معیشتی و توانمندی اقتصادی مردم این منطقه را بهتر کنیم صنایعی که وابسته به کشاورزی چون بسته بندی و فراوری گیاهان دارویی است را جایگزین کردیم.
وی با بیان اینکه فعالیت های مردم این منطقه که در گذشته از طریق کشاورزی و دام پروری صورت می گرفت و هیچ گونه ارزش افزوده ای نداشت، یادآورشد: اکنون فعالیت های خوبی در زمیه زعفران، انواع گیاهان دارویی، علوفه کاری اشتغال بانوان چون خیاطی و صنایع دستی صورت گرفت که بسیار مورد توجه است.
لطفی با اشاره به اینکه پروژه ترسیب کربن از سال 93 وارد استان شده است، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه امسال حدود 850 میلیون تومان اعتبار به منطقه گالیکش و آزادشهر اختصاص دادند که تاکنون 50 درصد آن تخصیص پیدا کرده است.
وی افزود: سال گذشته مبلغ 550 میلیون تومان اعتبار از محل استانی و 300 میلیون تومان از محل ملی برای پروژه ترسیب کربن اختصاص پیدا کرد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: پروژه ترسیب کربن برای نخستین بار در 6 روستا استان آغاز به فعالیت کرد که چهار مورد تا پایان سال 98 در روستاهای استان اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه تمام تمرکز ما در زمینه فعالیت توسعه منابع طبیعی است، افزود: برخی از فعالیت های اداره کل منابع طبیعی با مشارکت دستگاه های چون فنی حرفه ای، گردشگری، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی انجام می شود.
لطفی اظهار کرد: در حال حاضر گیاهان دارویی و گل محمدی در روستای وامنان به فروانی کشت می شود که این کار توسعه گردشگری را برای این منطقه درپی خواهد داشت.

  7 شهریور 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62692
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام