رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان:
33 معدن از 58 معدن استان فعال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در پنجمین جلسه شورای معادن استان گلستان گفت: از 58 معدن استان گلستان 33 معدن فعال و یک معدن نیز در حال آماده سازی و تجهیز جهت راه اندازی می باشد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران، حسین طلوعیان در پنجمین جلسه شورای معادن استان گلستان که با حضور استاندار گلستان و در محل دفتر ایشان برگزار گردید،گفت:در استان گلستان 58 معدن وجود دارد که 33 معدن در حال فعالیت، یک معدن در حال آماده سازی و تجهیز جهت راه اندازی،17 معدن غیرفعال و 7 معدن نیز مالکین آنها سلب صلاحیت شده اند.

طلوعیان گفت: معادن استان در زمینه ذغالسنگ، سنگ لاشه و آهکی،صدف کوهی،ید،سیلیس،سنگ نسوز،آلوویوم و سنگ نسوز می باشند.

وی با بیان این که معادن ذغالسنگ استان در شهرستانهای آزادشهر،رامیان،مینودشت و علی آباد کتول واقع شده اند،گفت:میزان اشتغال مستقیم معادن ذغالسنگ استان 970 نفر است و میزان تولید ذغالسنگ استان در سال گذشته 176000 تن بوده است.

وی در خصوص پراکندگی معادن ید در استان نیز گفت: معادن ید در شمال استان و در دو شهرستان آق قلا و گنبد متمرکز می باشند و 3 معدن فعال ید استان نیز در شهرستان آق قلا واقع شده اند.

طلوعیان با اشاره به این که ماده معدنی استراتژیک ید تنها در 8 کشور دنیا از جمله ایران استخراج می شود،گفت:میزان اشتغال مستقیم معادن ید استان 260 نفر می باشد و میزان تولید سال گذشته این معادن 393.085 تن بوده است.

وی افزود:7معدن فعال صدف کوهی استان در شهرستان گنبد و 2 معدن فعال صدف کوهی نیز در شهرستان کلاله واقع شده اند که زمینه اشتغال مستقیم 60 نفر را فراهم نموده اند و میزان تولید این معادن در سال گذشته 90930 تن بوده است.

وی همچنین در خصوص پراکندگی معادن سنگ لاشه آهکی،مخلوط کوهی و سنگ آهک استان نیز گفت:معادن سنگ لاشه آهکی و مخلوط کوهی در سطح استان در شهرستان های علی آباد،آزادشهر،مینودشت،گالیکش،کلاله و مراوه تپه پراکنده می باشند و از 18 معدن سنگ لاشه،تعداد 7 معدن در سطح استان فعال می باشند.

وی افزود:میزان اشتغال این بخش نیز 141 نفر می باشد و میزان تولید سال 1397 آنها 1047692 تن بوده است.

طلوعیان گفت:شهرستان های گرگان و آزادشهر دارای معادن سیلیس،سنگ نسوز و آلوویم می باشند که میزان اشتغال مستقیم در این معادن نیز 19 نفر است و این معادن در سال 97 موفق به تولید 997 تن شده اند.

  25 شهریور 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62752
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام