استاندار گلستان: شرایط سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی تسهیل می‌شود

استاندار گلستان: شرایط سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی تسهیل می‌شود

استاندار گلستان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران حمایت خواهند کرد گفت: دولت توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی دارد برای همین شرایط را برای سرمایه‌گذاری آنان تسهیل کرده است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، هادی حق‌شناس شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: برای رونق تولید و اقتصاد و همچنین حل بخشی از معضلات بیکاری در استان نیازمند همکاری بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران حمایت خواهند کرد، گفت: دولت توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی دارد برای همین شرایط را برای سرمایه‌گذاری آنان تسهیل کرده است.

استاندار گلستان با اشاره به نتیجه بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیان داشت: براساس این پژوهش، گلستان یکی از 5 استان برتر کشور در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری است.

وی در ادامه با اشاره به برخی ظرفیت‌های استان از جمله وجود کریدور حمل و نقل ریلی سراسری، آن را فرصت خوبی برای توسعه مبادلات تجاری با کشورهای آسیای میانه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران از طریق راه آهن اینچه برون به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان و از آنجا به کشورهایی مانند چین و روسیه دسترسی دارد که می‌توان از این فرصت برای توسعه تجارت خارجی بهره گرفت.

حق‌شناس همچنین اظهارداشت: مسیر ریلی از گلستان و سمنان به جنوب کشور، 500 کیلومتر نزدیک‌تر از سایر مسیرهاست و باید کاری کنیم که بخش خصوصی در این پروژه مشارکت داشته باشد.

علیمحمد چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: بیش از 7 سال است که اجرت نگهداری گندم در سیلوها، ثابت بوده و افزایشی ندارد. از طرفی قراردادها از تهران به شهرستان تحمیل می‌شود، در صورتی طبق قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار به ارائه پیشنهاد در مورد قراردادهای دستگاه‌های اجرایی با فعالان اقتصادی بخش‌های خصوصی و تعاونی برای ایجاد تراضی و منع تحمیل شرایط ناعادلانه به طرف مقابل در این قراردادها اشاره شده است.

وی گفت: کارخانجات آجر در استان به دلیل قطع دوره‌ای گاز دچار مشکل شده اند که باید فکری برای این موضوع کرد.

چوپانی به اهمیت ظرفیت ریلی اینچه برون اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این سال‌ها اتفاق مثبتی در این خط ریلی رخ نداده است، اتصال این راه آهن از طریق آزادشهر و گنبدکاووس به شاهرود و در نهایت جنوب کشور، می‌تواند موجب رونق در این کوریدور شود.

  26 دی 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 63127
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام