امام‌جمعه موقت گرگان: ملت ایران در ۹ دی با بصیرت بساط فتنه‌گران را برچیدند

امام‌جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه ملت ایران در ۹ دی با بصیرت بساط فتنه‌گران را برچیدند، گفت: مردم ایران، هیچ‌گاه اجازه توهین و اهانت به ائمه و مقدسات را نمی‌دهند و به همین علت، ۹ دی سال ۸۸ را به وجود آوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار داشت: پس از انتخابات سال 88، عده‌ای در داخل و بیرون کشور سعی در ایجاد فتنه به‌ویژه در ایام محرم را داشتند، اما مردم اجازه این کار را به آنان ندادند و بساط فتنه‌گران برچیده شد.

وی افزود: فتنه‌گران و آشوب‌گران دهن‌کجی بزرگی در ایام محرم به امام حسین (ع)، واقعه کربلا و حادثه عاشورا کردند و مردم جواب آنان را به خوبی در 9 دی دادند.

لیوانی با سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: علم یک مساله ذاتی و فطری است و سواد و بی‌سوادی به گروه، قوم، دین و مذهبی بستگی ندارد، بلکه برخی مشکلات خانوادگی و اجتماعی سبب بی‌سوادی برخی افراد می‌شود.

امام جمعه موقت گرگان افزود: امروز به عنوان یک کشور در حال توسعه و پیشرفت نیاز است تا همه بخش‌های دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر ریشه بی‌سوادی را از بین ببرند.

به گفته وی عده‌ای از بی‌سوادان با حضور در کلاس‌های نهضت سوادآموزی، ضمن گرفتن دیپلم، امروز در آزمون دکترا قبول شده‌اند و این نشان از سعی و تلاش آنان دارد.

وی به سالروز اعدام صدام در سال 2006 اشاره کرد و گفت: با توجه به جنایات و توطئه‌های صدام، این فرد در این دنیا مجازات شد و در آخرت مجازات شدیدی در انتظار او‌ست.

امام جمعه موقت گرگان همچنین در ادامه درگذشت آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عنوان یک علم مجاهد و مبارز تسلیت گفت و اشاره‌ای کوتاه به نامه امام خمینی (ره) به گورباچف مبنی بر دست کشیدن از مادیات دنیایی و توجه به آخرت کرد.

  7 دی 1397
بخش : خبرها / گرگان / داخلی
کد خبر: 60725
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام