معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری:
۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای روستاهای گلستان جذب شد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از جذب ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای گلستان خبر داد.

محمد امید در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مراسم متمرکز افتتاح ۴۰ پروژه اقتصادی روستایی گلستان با حضور رئیس جمهور، اظهار کرد: هرچند در گذشته تنها به توسعه عمرانی روستاها توجه می شد اما در سال های اخیر توسعه اقتصادی روستاها هم به عنوان یک دغدغه مطرح است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: با پیشنهاد معاون اول رئیس جمهور و نظر مثبت مقام معظم رهبری، مصوبه مجلس و تایید هیئت وزیران از محل منابع بانکی و منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستاییان اختصاص یافت.

وی توضیح داد: این تسهیلات در مناطق مرزی و عشایری با سود چهار درصد و در سایر مناطق با سود ۶ درصد به سرمایه گذاری در روستاها و نواحی صنعتی روستایی اختصاص پیدا کرده است.

امید گفت: سهم گلستان در مرحله اول از تسهیلات صندوق توسعه ملی و قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۱۶۰ میلیارد تومان بود که گلستان تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان پرداختی و جذب تسهیلات داشته است.

وی اضافه کرد: افتتاح متمرکز ۴۰ پروژه اقتصادی روستایی گلستان در مجموعه پرورش اسب روستای هالی آخوند گنبدکاووس انجام شد.

وی تصریح کرد: این ۴۰ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۶۶ میلیارد تومان برای ۳۲۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حاشیه سفر از روستاهای نی تپه رامیان، ساسنگ مینودشت، دوزالوم گنبدکاووس بازدید کرد و با روستاییان به بحث و گفتگو پرداخت و پیگیر حل مشکلات آن ها شد.

  26 دی 1397
بخش : اقتصادی
کد خبر: 60918
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام