رئیس کل دادگستری گلستان:
مطالبه‌ طلب و سرقت بیشترین پروند‌های حقوقی وکیفری در گلستان

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/4/1/10113864_654.jpg

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بیشترین میزان پرونده‌های حقوقی و کیفری استان مطالبه‌ طلب و سرقت است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان درنشست علمای شیعه و سنی استان در مورد کم رنگ شدن توجه به حق الناس گفت: این که بیشترین میزان پرونده‌های حقوقی و کیفری استان مطالبه‌ طلب و سرقت است نشان می‌دهد باید در زمینه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بیشتر کار کنیم.

هاشمیان با انتقاد از این که برخی دستگاه‌ها به وظایف خود، درست عمل نمی‌کنند افزود: تجربه نشان می‌دهد هرجا آموزش و فرهنگ سازی انجام شد میزان آسیب و پرونده‌ها کاهش می‌یابد و به عنوان نمونه می‌توان با اقدامات مناسب در مورد آموزش زوجین، رشد طلاق را در استان منفی کرد.

هاشمیان با اشاره به این که میزان سازش پرونده‌ها در استان بالاتر از میانگین کشوری است افزود: علما با توجه به نفوذ و احترامی که بین مردم دارند می‌توانند برای سازش در اختلافات و دعاوی پادرمیانی کنند و در نشست‌های مختلفی که با دانشگاهیان و حقوقدانان داشتیم خواستار مشارکت و بسیج همگانی برای مصالحه در دعاوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.

ترغیب مردم به ثبت قرارداد‌ها در دفاتر اسناد رسمی، مشارکت در شناسایی و معرفی آسیب‌های اجتماعی و مفاسد به دادگستری از طریق عضویت در سامانه سجام از دیگر مواردی بود که رئیس کل دادگستری استان از روحانیون برای مشارکت دعوت کرد.

  1 تیر 1398
بخش : خبرها / اخبار داغ / قضاییه
کد خبر: 62355
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام