رئیس کل دادگستری گلستان:
تشکیل ۳۱۱ پرونده زیست محیطی در محاکم استان گلستان

Image result for ‫هادی هاشمیان‬‎

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به تشکیل ۳۱۱ پرونده زیست محیطی در محاکم استان گفت: دادگستری استان برای طرح شکایت از متجاوزان و تخریب‌کنندگان محیط زیست منتظر گزارش دستگاه‌های متولی نمی‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، هادی هاشمیان ظهر امروز در همایش تقدیر از محیط‌بانان استان اظهار کرد: قوانین مربوط به حوزه محیط زیست کارآمد نیست و نیازمند قوانین جدید و الزام‌آور در این بخش هستیم.

وی  خلاهای نظارتی را یکی دیگر از مشکلات در حوزه محیط زیست برشمرد و گفت:  یکی از مشکلات ما در منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما، تفکیک نشدن وظیفه‌مندی محیط زیست و منابع طبیعی در این منطقه است که سبب شده سودجویان با استفاده از این خلا به طبیعت دست‌اندازی کنند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: این موضوع در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان قرار گرفته است و امیدواریم به زودی برای رفع این مشکل با کمک استاندار چاره‌اندیشی شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که  محیط زیست از حقوق عمومی است و باید مردم را در حفظ محیط زیست مشارکت دهیم، گفت: بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری، همه مردم در قالب سمن‌های زیست محیطی می‌توانند به عنوان ذی‌نفع در محاکم طرح شکایت کنند.

هاشمیان با اشاره به افزایش اقبال به شکار حیوانات گفت: سمن‌ها می‌توانند با حضور پررنگ در این بخش به افزایش آگاهی‌های زیست محیطی مردم، جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و پیشگیری از تخریب محیط زیست کمک کنند.

وی از سمن‌ها دعوت کرد علاوه بر حساسیتی که روی جنگل‌ها و منابع طبیعی دارند برای جلوگیری از تخریب مراتع هم وارد میدان شود و افکار عمومی را حساس کنند.

رئیس کل دادگستری استان به اهتمام دستگاه قضایی استان برای حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر علاوه بر کاهش ساخت و سازها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان، مجوزهای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی استان نیز کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون 311 پرونده زیست محیطی در محاکم استان تشکیل شده است، گفت: در استان گلستان، دادگستری با راه‌اندازی سامانه‌های پیامکی و تلفنی منتظر شکایت دستگاه‌های متولی نمی‌ماند و دادستان‌ها بلافاصله با دریافت گزارش‌های مردمی، ورود می‌کنند.

  27 تیر 1398
بخش : خبرها / اخبار داغ / قضاییه
کد خبر: 62513
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام