فرمانده انتظامی گلستان:
خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند

افزایش ۵۶ درصدی جرائم خشن در گلستان/کشف۳.۵ تن مواد مخدر در سال ۹۸

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و در تامین امنیت نقش مهمی در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران، روح الامین قاسمی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت این روز اظهار کرد: رسانه ها در تولید و انتشار اخبار وظیفه خطیری به عهده دارند و هر اندازه که انتشار این اخبار از صحت و دقت بیشتری برخوردار باشند احساس امنیت در جامعه بیشتر شده و مردم اعتامد بیشتری به آنان خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان آمار حوزه نیروی انتظامی استان گلستان، بیان کرد: در 4 ماهه امسال آمار نزاع های دسته جمعی تغییری نداشته اما 55 درصد دستگیری آن افزایش داشته است  اما نزاع های فردی با آمار چهار هزار و ۳۰۷ مورد نزاع را شاهد بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش یافته است.

قاسمی افزود: در بحث جرائم انفرادی چاقوکشی ۱۵ درصد و دستگیری آن هم ۹۱ درصد افزایش یافت. نزاع دسته جمعی هم تغییری نکرده و دستگیری آن هم ۵۵ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: جرائم خشن نیز ۵۶ درصد افزایش داشته و دستگیری مجروحان آن هم ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در بحث جرائم اینترنتی برداشت های غیر مجاز بانکی در صدر قرار دارد، گفت:  هتک حیثیت و جرائم غیراخلاقی به ترتیب با رتبه دوم و سوم ۱۹۹ درصد افزایش داشته که ۹۰ درصد آن منجر به کشف شده است.

وی اظهار کرد: سرقت های گلستان  هم  ۱۰۲ درصد افزایش داشته است و کشف ۲۸ درصدی را نسبت به سال قبل در این زمینه شاهد بودیم.

قاسمی در رابطه با تصادف های درون شهری و برون شهری هم گفت: علل تصادفات هم عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو بوده و از مجموع کشته شدگان ۴۶ درصد راکب موتورسیکلت و ۲۷ درصد عابر پیاده بوده است.

وی ادامه داد: ۴۸ درصد مجروحان درون شهری را راکبان موتورسیکلت تشکیل می دهند که در تصادفات برون شهری ۲۶ درصد کاهش فوتی داریم و ۱۴۰ کشته سال گذشته به ۱۰۴ کشته تقلیل یافته است.

قاسمی اظهار کرد:  مجروحان برون شهری 50 درصد افزایش داشته است و  بیشترین علل تصادفات تجاوز به چپ، عدم رعایت حق تقدم و سبقت غیرمجاز است.

 

  20 مرداد 1398
بخش : خبرها / حوادث / اخبار داغ
کد خبر: 62603
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام