معروف شدن به چه قیمتی؟
دوربین مخفی به شرط سکته دادن مردم!/ چه کسی پاسخگوی بازی با روح و روان مردم است؟

مدتی است فردی که خود را هنرپیشه معرفی می کند در فضای مجازی اقدام به ضبط و پخش کلیپ هایی تحت عنوان دوربین مخفی اما با محتوای ترسناک می کند و موجب آسیب به روح و روان مردم می شود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، گسترش شبکه های اجتماعی به خصوص اینستگرام فضایی در اختیار مخاطبان قرار داده که بسیاری از افراد می توانند توانمندی های خود را به عرصه ظهور و بروز برسانند. به بیان واضح تر اینستاگرام برای افراد جامعه به بستری برای دیده شدن تبدیل شده و افرد می توانند با نمایش هنرهایی از جمله خوانندگی، نقاشی، آشپزی، رشته های ورزشی و ... معروفیتی برای خود دست و پا کنند.
نشان دادن هنرهای فردی در بستر اینستاگرام نه تنها ایرادی ندارد بلکه موجب کشف استعدادهایی هم شده است اما نکته قابل تامل سواستفاده برخی از افراد از این فضا برای دیده شدن و جذب فالوور بیش تر است.
فردی به نام (آ.ز) با بیش از 800 هزار فالوور در اینستاگرام اقدام به ضبط و پخش کلیپ هایی تحت عنوان دوربین مخفی می کند، دوربین مخفی اگر به شرط خنده و ایجاد سرگرمی برای افراد جامعه باشد هیچ ایرادی به این شخص وارد نیست اما موضوع نگران کننده محتوای کلیپ های این فرد است. به عنوان مثال در برخی از این کلیپ ها صحنه های ترسناکی از جمله تیراندازی، قتل، سر بریدن و ... رقم زده می شود که تا مرز بی هوشی و غش کردن مردم عادی که روحشان از واقعیت کلیپ خبر دار نیست می شود.
حال این سوال مطرح می شود این فردی که اقدام به ساخت کلیپ های دوربین مخفی می کند آیا از عواقب کار خود اطلاع دارد؟ اگر بر حسب تصادف یکی از افرادی که با صحنه تیراندازی یا قتل رو به رو می شود زن باردار یا فردی با بیماری قلبی باشد و این رعب و وحشت ایجاد شده منجر به بروز حادثه ای شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ آیا ناظران فضای مجازی برنامه ای برای مقابله با افزایش ساخت این گونه کلیپ ها با محتوای رعب و وحشت در فضای مجازی دارد؟
گرچه فرد سازنده کلیپ ها بعد از نشر کلیپ ها احوالات فرد غش کرده را خوب توصیف می کند اما این تنها بخش کوچکی از آن فرد در اختیار مخاطبان قرار می دهد، چه کسی می داند برای ساخت این کلیپ چه تعداد افراد بی هوش شده اند و یا اتفاقات دیگری برای آن ها رخ داده است؟
فارغ از این مباحث تکرارساخت این گونه کلیپ ها و اشاعه آن ها در فضای مجازی ممکن است باوری کذب برای مخاطبان به وجود بیاورد و اگر با موقعیتی مشابه در جامعه رو به رو شوند با تفکر دوربین مخفی بودن عکس العمل لازمه را از خود بروز ندهند.
گسترش روز افزون فضای مجازی و فعالیت های کاربران در آن می طلبد ناظران امرو مسئولان قضایی با جدیت بیشتری این فضا را نظاره کرده و قبل از رخ دادن اتفاقی ناگوار و به دست گرفتن کاسه چه کنم چه کنم پیشگیری های لازم را به عمل آورند.

  4 آبان 1398
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 62881
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام