رئیس کل دادگستری گلستان:
تشکیل هیئت های ویژه برای کاهش زندانیان و پرونده های مانده در حوزههای قضایی گلستان / رسیدگی به پرونده ها شتاب می گیرد

https://cdn.isna.ir/d/off-old/Golestan/Files/News/Image/13983/41432.jpg

در گلستان ؛ در  کمتر از یک ماه از تشکیل هیئت های ویژه ،  770 زندانی آزاد  شدند و هزار پرونده معوق ، مختومه شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه روسا و دادستان های سراسر  استان ،  کاهش پرونده های معوق و کاهش جمعیت کیفری را دو محور راهبردی و اساسی قوه قضاییه خواند و گفت: باید روسا و دادستان ها به صورت ویژه بر این دومحور تمرکز کنند .

هادی هاشمیان افزود: برای این منظور هیئت های ویژه با حضور قضات پیشکسوت و با تجربه استان تشکیل شده است که در کمتر از یک ماه از آغاز به کار این هیئت ها ، تا کنون 770 زندانی آزاد شده اند و بیش از هزار پرونده معوق،  مختومه شده است .

رئیس کل دادگستری گلستان، همچنین از بازبینی همه پروندههای پیش از  مهر امسال خبر داد و گفت: روسا ، دادستان ها و اعضای هیئت های ویژه موظفند همه پرونده های قبل از مهر امسال را بازبینی و در صورتی که این پرونده ها آماده رای یا  بلاتکلیف مانده باشند اقدامات لازم برای بررسی و تعیین تکلیف آن ها، را انجام دهند.

وی، با تاکید بر تعیین تکلیف همه پرونده های معوق تا عید گفت: برای تمرکز بیشتر قضات بر رسیدگی به پرونده ها ،  تا آخر  سال همه جلسات کاری قضایی باید بعد از ساعت اداری تشکیل شود و روسا و دادستان ها  نیز جز در موارد ضروری  از حضور در  جلسه های بین دستگاهی که آنان را از تمرکز بر رسیدگی به امور مردم دور می کند ، بپرهیزند.

هاشمیان گفت: حضور و اقدامات آیت الله رئیسی نگاه مردم به دستگاه قضایی را تغییر داده و آنان را به دستگاه قضایی امیدوارتر کرده است بنابر این همه باید به تاسی از ایشان و  شهید سپهبد سلیمانی ، در جایگاه و مسئولیتی که قرار داریم  با کار جهادی به امور مردم رسیدگی کنیم و پاسخگوی مراجعان باشیم.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه گفت: اقدامات رئیس قوه قضاییه ، به قضات ما برای برخورد با فساد بیش از پیش جرات داده و  ان شاء الله ما بتوانیم از این فرصت برای خدمت بیشتر به مردم ، تکریم ارباب رجوع و اجرای عدالت بهره ببریم.

هادی هاشمیان به تلاش اعضای شورای حل اختلاف برای کاهش پروندههای مسن هم اشاره کرد و گفت: اقدامات سازشی اعضای شورا از ورودی پرونده به محاکم کاسته و فرصت بیشتری را برای رسیدگی به پرونده های معوق و سنگین برای قضات ما فراهم کرده است.

هاشمیان ادامه داد: فقط در کمالان یک شعبه شورای حل اختلاف در طول ماه 170 پرونده را بررسی و برای سازش تلاش کردند که ستودنیست.

 

 

در جلسه امروز ازآقایان علی یزدانی رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس بابت اقدامات جهادی برای کاهش پرونده های معوق و کاهش جمعیت کیفری زندان و  حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز برای اقدامات ویژه در راستای کمک به رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تجلیل شد.

  5 بهمن 1398
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 63160
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام