رئیس کل دادگستری گلستان:
تشکیل پرونده برای چند مدیر متخلف در دادسرای مرکز گلستان

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/6/30/10593021_640.jpg

رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل پرونده برای چند مدیر متخلف در دادسرای مرکز گلستان خبر داد .

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای پیشگیری شهرستان گرگان با اشاره به اهمیت پیشگیری در کاهش فساد گفت: در کنار برخورد با مفسدان باید حذف زمینه‌های بروز فساد در دستور کار پیشگیری باشد.

هادی هاشمیان افزود: برخی در دستگاه‌ها گمان می‌کنند نظارت و شناسایی متخلفین فقط وظیفه دستگاه‌های نظارتی است در حالیکه روسای ادارات و حراست‌ها هم وظیفه نظارت بر مجموعه خود را دارند.

هادی هاشمیان افزود: بر اساس قانون مدیرانی که تخلف در زیرمجموعه خود را اطلاع ندهند یا اقداماتی که وظیفه آن هاست انجان ندهند، متخلف هستند.

هاشمیان ادامه داد: در همین راستا امسال برای چند مدیری که فساد در زیرمجموعه خود را گزارش نکرده بودند و یا ترک فعل کرده اند در دادسرای مرکز استان پرونده تشکیل دادیم.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود از کاهش جرایم در مرکز استان خبر داد و گفت: کاهش جرایم در بخش‌های مختلف نشان می‌دهد شورای پیشگیری گرگان خوب عمل کرده است.

هادی هاشمیان افزود: علیرغم افزایش سرقت در استان، میزان سرقت در گرگان دو و چهار دهم درصد امسال نسبت به پارسال کاهش یافته است. ضرب و جرح عمدی ۱۶ درصد، توهین ۲۰ درصد، تهدید ۲۰ درصد و افترا هم ۲۲ درصد امسال در گرگان کمتر شده است.

او در ادامه به افزایش ۵۰ درصدی مطالبه طلب هم اشاره کرد و گفت: افزایش دادخواست‌های حقوقی نشان می‌دهد مردم به جای خشونت از راهکار‌های قانونی برای دریافت طلب خود اقدام می‌کنند که افزایش پرونده‌های حقوقی بهتر از افزایش جرائم است.

رئیس کل دادگستری در ادامه به موضوع جمع آوری دستفروشان هم اشاره کرد و گفت: این که شهرداری فقط اقدام به جمع آوری کند کافی نیست، اگر قرار است اجازه بساط کردن دستفروشان در برخی مناطق شهر و کنار جاده‌ها را ندهیم باید محل‌های جایگزین را به دستفروشان معرفی کنید تا هم امرار معاش کنند و محلی که بساط می‌کنند ایمنی خودشان و مردمی که از آنان خرید می‌کنند به خطر نیاندازد.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه گفت: اگر همه متولیان به ویژه در شورای پیشگیری به قانون و وظایف خود عمل کنند و دیگر دستگاه‌ها را نیز به انجام دادن وظایف قانونی شان مکلف کنند به وظیفه پیشگیری خود درست عمل کرده ایم.

هاشمیان در ادامه سخنان خود گفت: هم استانی‌ها می‌توانند مشکلات، راهکار‌ها و پیشنهاد‌های خود مرتبط با دستگاه قضایی استان را به شماره ۰۹۱۱۱۷۵۶۱۱۴ پیامک کنند و بنده شخصا بررسی می‌کنم و پاسخ می‌هم.

شورای پیشگیری شهرستان گرگان امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان و معاونان او در فرمانداری گرگان برگزار شد.

  25 آبان 1398
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 62947
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام