نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی:
زیست بوم فضای مجازی نباید آلوده شود/هنوز قانونی تصویب نشده است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: زیست بوم فضای مجازی نباید آلوده شود و هنوز قانونی برای فضای مجازی تصویب نشده و فقط روش بررسی یک طرح به تصویب رسیده است.

به گزارش گلستان فردا، دکتر غلامرضا منتظری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی و دانشجویان، اظهار کرد: عنوان طرحی که هم اکنون در دست بررسی در مرکز پژوهش های مجلس است، طرح حمایت از کابران فضای مجازی است و نه صیانت.

وی افزود: به دلیل حساسیت این طرح و اینکه نیازمند بررسی و دقت بیشتری در بخش های مختلف است، به کمیسون فرهنگی ارجاع شد تا تمام جنبه های آن با حساسیت و دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد، چرا که در صحن علنی فرصتی برای بررسی طولانی مدت وجود ندارد.

منتظری گفت: طرح با حضور کارشناسان، نمایندگان بخش دولتی و خصوص در حال بررسی است و برخلاف آنچه که در فضای مجازی منتشر شده نه قانونی تصویب شده و نه اینکه بدون بررسی های دقیق در باره آن تصمیم گیری می شود.

وی افزود: به دلیل حساس بودن طرح از اصل ۸۵ استفاده شد که بر اساس این اصل بررسی آن به کمیسون مشترک سپرده شد.

مجلس با این کار، پنجره های زیادی را به روی صاحبان اندیشه باز کرده و همه گروه ها می توانند در جلسه بررسی آن حضور داشته باشند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس بیان کرد: این پیش نویس باید در کمیته مشترک و سپس در صحن مجددا بررسی شود.

وی با انتقاد از جبهه گیری ها در مورد طرح، گفت: باید همه صحبت ها را بشنویم و سپس در مورد آن اظهار نظر کنیم در غیر این صورت شاید با این فضایی که ایجاد شده نمایندگان به سمت خودسانسوری بروند.

منتظری گفت: در سراسر جهان قانون فضای مجازی وجود دارد و باید از کاربران فضای مجازی حمایت کرد.

رئیس کمیسون فرهنگی مجلس با بیان اینکه یک نماینده بر اساس قانون حق مخالف یا موافقت با طرحی را دارد، اظهار کرد: پس از انتشار بحث طرح صیانت از فضای مجازی بسیاری از نمایندگان موافق و مخالف مورد توهین و یا انتقادهای تند قرار گرفتند بی آنکه اصل موضوع و چرایی رای موافق و مخالف از آنها پرسیده شود.

وی ادامه داد: این طرح با جدیت بر روی حمایت از حقوق کاربران و قانون گذاری به نفع مردم در فضای مجازی در حال انجام است که بررسی آن ممکن است چندین ماه هم به طول بکشد.

  12 مرداد 1400
بخش : خبرها / مجلس / فناوري و اطلاعات
کد خبر: 64621
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام