رئیس کل دادگستری گلستان:
بازگشت ۳۸۰ هکتار مرتع به منابع طبیعی گلستان، پس از سه دهه کشمکش

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پس از سه دهه کشمکش، با رای قطعی دادگاه؛ ۳۸۰ هکتار از مراتع گنبدکاووس به منابع طبیعی بازگردانده شد.

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی با اعلام این خبر اظهار کرد: از سال ۶۹ فردی با ادعای مالکیت ۳۸۰ هکتار از مراتع منطقه چپرقویمه گنبدکاووس، دعوای حقوقی علیه منابع طبیعی استان را آغاز کرد.

وی افزود: از همان سال و طی مراحل مختلف پرونده، دادگاه‌های استان گلستان از بدوی تا تجدیدنظر با استناد به نقشه‌های هوایی قدیمی و مستندات منابع طبیعی، دعوای این فرد را رد کردند و به بازگشت این زمین‌ها به منابع طبیعی رای دادند.

آسیابی افزود: مدعیان مالکیت این اراضی در آخرین تلاش برای تصاحب این زمین‌ها، دعوای حقوقی با عنوان اعتراض شخص ثالث این بار در دادگاه تجدیدنظر مازندران طرح کردند که پس از بررسی این دادگاه به استناد آرای محاکم گلستان و مستندات و پیگیری‌های کارشناسان منابع طبیعی، قرار عدم استماع دعوای معترضین را صادر و قطعی کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: به این ترتیب پس از سه دهه کشمکش این زمین‌ها به منابع طبیعی بازگردانده شد.

آسیابی افزود: این عرصه‌ها به لحاظ ارزش زیست محیطی قابل ارزش گذاری نیستند.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته هم با پیگیری دستگاه قضایی استان گلستان ۴۷۰ هکتار از مراتع گنبد کاووس پس از ۵۰ سال به منابع طبیعی برگردانده شد.

  20 شهریور 1400
بخش : خبرها / قضاییه
کد خبر: 64818
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام