استقرار ایست بازرسی در ورودی روستای زیارت / اولتیماتوم دستگاه قضایی به جهاد کشاورزی برای تخریب بناهای غیرمجاز در زیارت

برای جلوگیری از حمل مصالح و ساخت و سازغیرمجاز در روستای گردشگری زیارت گرگان در ورودی منطقه ایست بازرسی مستقر شده است.

به گزارش گلستان فردا، رییس کل دادگستری گلستان، امروز در بازدید 6 ساعته از ساخت وسازهای غیر مجاز در روستای زیارت گرگان گفت: برای جلوگیری از ساخت وساز در این منطقه پلیس انفال راه اندازی شده، گرچه فعال هستند، اما نظارت‌های لازم صورت نمی‌گیرد.
حیدر آسیابی افزود: متولیان امور اراضی چه قبل و چه کنونی، در این خصوص ترک فعل داشتند و در این زمینه برای چهار نفر از مدیران سابق و فعلی به جهت ترک فعل که منتهی به ساخت و سازهای غیر مجاز شده، پرونده تشکیل دادیم.
او افزود: هدف اصلی ما در مرحله اول توقف ساخت و ساز غیر مجاز است و در مرحله بعدی تعیین تکلیف ساخت و ساز‌های انجام شده است.
رئیس کل دادگستری گلستان اضافه نمودند: متولیان امور اراضی این اختیار را دارند که بدون حکم قضایی و فقط با یک تقاضا از ناحیه مدیریت امور اراضی خطاب به دادستان، نسبت به قلع و قم اقدام کند.
آسیابی گفت: متاسفانه از این ظرفیت قانونی استفاده لازم نشده و یکی از دلایل افزایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز همین کوتاهی مدیران است.
این مقام ارشد قضایی استان  گفت: در بازدید امروز که با حضور دادستان مرکز استان و متولیان امور اراضی انجام شد،  جهاد کشاورزی و  امور اراضی مکلف شدند حداکثر تا پایان اسفند بناهای غیرمجاز را در قالب قانون تبصره 2 ماده 10 حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی تخریب کنند .

  2 اسفند 1400
بخش : خبرها / قضاییه
کد خبر: 66372
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام