رئیس شورای استان گلستان در حضور رئیس جمهور:
دستور تصویب ساختار سازمانی شورای عالی استان‌ها و شوراهای استان را ابلاغ کنید

بصیرنیا ضمن برشمردن مطالبات شوراییان گفت: یکی از مطالبات اصلی و قدیمی شوراها تصویب ساختار سازمانی شورای عالی استان‌ها و شوراهای استان است.

به گزارش گلستان فردا، علی اکبر بصیرنیا رئیس شورای استان گلستان به نمایندگی از روسای شورای استان‌ها در یازدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور رئیس جمهور برگزار می شد گفت: شوراها از مردم است و ماموریتی جز حل مشکلات مردم ندارد. از این رو لازم است شوراها به عنوان نمایندگان مردم و دولت به عنوان منتخب مردم با رویکرد یکسانی که دارند ارتباط نزدیک‌تری برای حل مشکلات مردم داشته باشند.

وی خطاب به رئیس جمهور عنون کرد: ما درخواست‌هایی از جمله حضور و عضویت اعضای شوراهای اسلامی در شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان و شورای اداری استان با حق رای را داریم.

بصیرنیا ادامه داد: اختصاص ردیف بودجه مستقل برای شوراهای بخش، شهرستان و استان و اختصاص 5 درصد از بودجه شورای مرکز استان به شوراهای فرادست از دیگر خواسته‌های شوراییان است.

رئیس شورای استان گلستان با بیان اینکه تعیین محل استقرار ثابت برای شوراهای استان و شهرستان از مطالبات دیرین جامعه شورایی است، اظهار داشت: لازم است برای این کار زمین و اعتبار لازم و کافی برای ساختمان بنای دبیرخانه شورای اسلام استان تعیین شود.

وی اضافه کرد: تجهیز دبیرخانه شوراهای استان و خرید یک دستگاه خوردو از جمله نیازهای ضروری این شوراها برای انجام ماموریت‌هاست.

بصیرنیا جذب و تامین نیروی انسانی را از دیگر نیازهای ضروری شوراهای فرادست خواند و تصریح کرد: از رئیس جمهور می‌خواهیم دستور تصویب ساختار سازمانی شورای عالی استان‌ها و شوراهای استان را به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ گردد.

رئیس شورای استان گلستان با بیان اینکه باید اهمیت بیشتری به جایگاه شوراهای فرادست داده شود تصریح کرد: دعوت از شورای استان برای حضور در نشست‌ها و جلسه‌های تصمیم‌ساز و مهم در سطح استان از دیگر خواسته‌های استان هاست. از جمله حضور نماینده شورا در سفرهای استان رئیس جمهور است تا بتوانند مسائل و مشکلات را مطرح کنند.

وی همچنین از رئیس جمهور خواست روسای شوراهای استان به عنوان مشاور یا دستیار استاندار و رئیس شورای عالی استان‌ها به عنوان مشاور و دستیار رئیس جمهور در امور شوراها منصوب شوند.

  28 آبان 1401
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 68096
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام