استاندار گلستان در نشست خبری هفته دولت؛
افتتاحات و کلنگ زنی های سال جاری صد درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در استان اظهار کرد: قریب به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در سال جاری افتتاح و کلنگ زنی می شود که این رقم نسبت به سال گذشته از رشد صد درصدی برخوردار است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، دکتر هادی حق شناس عصر امروز سه شنبه ۲۸ مرداد در نشست خبری هفته دولت با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: در هفته دولت سال جاری ۳۵۰۰ پروژه صنعتی, اقتصادی, تجاری, کشاورزی, زیرساختی و غیره افتتاح و کلنگ زنی می شود که اشتغال قریب به ۸ هزار نفر را به همراه دارد.
وی افزود :بی تردید تکمیل زیرساخت‌های استان نقش مهمی در حضور سرمایه‌گذاران و اجرای پروژه‌های اقتصادی و اشتغال زا دارد و بر همین اساس ۱۰ پروژه اصلی را به عنوان پروژه های تحول زا با همکاری مجمع نمایندگان استان و دیگر دلسوزان گلستان پیگیری می‌کنیم .
استاندار گلستان یادآور شد: افتتاحات و کلنگ زنی های سال جاری در حالی انجام می پذیرد که علاوه بر تمام مشکلات سال های قبل شیوع ویروس کرونا و حداقل شدن درآمدهای نفتی بر مشکلات پیشین افزوده شده است.
دکتر حق شناس یادآور شد: در گلستان بیش از ۱۵۰۰ پروژه نیمه کاره وجود دارد که برای تکمیل آنها به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم و در شورای برنامه ریزی مقرر شد ۱۵۰ پروژه اولویت دار از طریق دستگاههای اجرایی تکمیل و یا به بخش خصوصی جهت تکمیل و بهره برداری سپرده شود.
وی ادامه داد: علی رغم بروز بیماری لکه سفید در سطح مزارع پرورش میگو گمیشان در سال گذشته خوشبختانه امسال بیش از یک سوم این مزارع ادامه فعالیت دادند و تلاش داریم تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه با قرارگاه خاتم الانبیا سپاه و بانک صادرات منعقد کنیم تا زیرساخت های فاز شش هزار هکتاری را تکمیل نماییم.
 استاندار گلستان موضوع اکتشاف نفت , مسئله ایجاد بندر,  توسعه راه آهن اینچه برون به گنبد و ادامه آن از مسیر آزادشهر به سمت شاهرود , اخذ مصوبه نهایی منطقه آزاد اینچه برون , توجه به صنایع کشاورزی همچون چغندر قند را از اولویت‌های استان برشمرد که می‌توانند در توسعه استان نقش پر رنگی داشته باشند. دکتر حق شناس همچنین توجه به زیرساخت های بخش بهداشت و درمان را بسیار پر اهمیت دانست و افزود عملیات ساخت  ۵ بیمارستان  در گلستان  پیگیری شود  که امیدواریم بهره‌برداری از آنها و همچنین ارتقاء تجهیزات درمانی با کمک خیرین  بتوانیم  گام‌های موثری در بهبود کیفیت خدمات درمانی و پزشکی برداریم.
وی با اشاره به اهمیت علاج بخشی خلیج گرگان  خاطرنشان کرد:  بر اساس مصوبه شورای ملی تالابها  با حضور  دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  دستگاه‌های متولی باید ظرف مدت ۵ سال  ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم جهت بازگرداندن آب  به خلیج  را تامین کنند تا از آسیب های آتی پیشگیری شود.
استاندار گلستان با اشاره به وضعیت اسناد منابع طبیعی در گلستان گفت: از  یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در استان تاکنون ۵۰۰ هزار هکتار سند دار شده که این رقم میان معادل ۴۰ درصد از منابع طبیعی استان است و از میانگین کشوری ۲۰ درصد بالاتر است و در عین حال تا پایان سال این رقم به ۷۵ درصد ارتقاء خواهد یافت.
دکتر حق شناس یادآور شد: در هیچ یک از آسیب های اجتماعی گلستان جزء ۳ استان اول کشور نیست و تمام توان خدمتگزاران دولت بر آن است که با ایجاد اشتغال و درآمدهای پایدار سطح رفاه مردم را افزایش دهند.
لازم به ذکر است در این نشست خبری خبرنگاران و اصحاب رسانه سوالات خود را از استاندار گلستان و معاونین استاندار پرسیدند و پاسخ لازم را دریافت کردند.

  29 مرداد 1399
بخش : سیاسی / دولت
کد خبر: 63692
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام