نماینده ولی فقیه در استان گلستان: چهره پر جاذبه دین به مردم نشان داده شود

نماینده ولی فقیه در گلستان در جمع اساتید و بانوان طلبه، گفت: دین را طوری معرفی کنیم که برای مردم جاذبه ایجاد شود، نه این که دین زده شوند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در ادامه سلسله جلسات اخلاق هفتگی خود در مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان بیان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در ادامه وصایای خود به ابن مسعود، او را به سه امر توصیه می فرماید که از جمله آنها "رفتار منصفانه با مردم" است، انسان منصف به حق دیگران تجاوز نمی کند و به حق خود قانع است.

وی با استناد به نامه امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر اضافه کرد: امیرالمومنین علی(ع) خطاب به مالک اشتر فرمودند: «هم با خدا با انصاف رفتار نما و هم با مردم»، در این کلام، انصاف داشتن نسبت به خدا به معنای شکرگزاری در مقابل نعمت های الهی است که بواسطه این نعمات حقوقی بر گردن بندگان قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، "نصیحت کردن" را از دیگر سفارش های رسول مکرم اسلام(ص) به ابن مسعود دانست و توضیح داد: نصیحت در زبان عرب به معنای خیرخواهی است، به این معنا که انسان در هر موقعیتی وظیفه خیرخواهی مردم را دارد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: با توجه به کلام پیامبر(ص)، انسان هیچ گاه نباید نسبت به دیگران بدخواه و بی تفاوت  باشد؛ در فضیلت خیرخواهی همین بس که در آیات قرآن کریم همچون سوره مبارکه "عصر" خداوند متعال بر توصیه یکدیگر به حق و صبر تاکید نموده است.

وی، در تشریح "رحمت" به عنوان دیگر توصیه رسول گرامی اسلام(ص) ابراز کرد: رحمت به این معناست که هرگاه انسان در جامعه یا اشخاص نقص و نیازی مشاهده کرد، برای رفع آن تلاش نماید که ماحصل آن مهربانی است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) آیه 117 سوره مبارکه هود را به عنوان موید توصیه های سه گانه خود بیان می فرمایند که مضمون آیه چنین است: "اگر اهل جامعه ای مصلح (اهل انصاف، نصیحت و رحمت) باشند خداوند آن جامعه را هلاک نخواهد کرد، حتی اگر مشرک باشند.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: پیامبر(ص) به عبدالله بن مسعود سفارش می کند: "بپرهیز از اینکه در ظاهر خضوع و خشوع داشته باشی و با مردم، خاکی مسلک رفتار کنی حال آن که "وَ أَنتَ فیما بینَکَ وَ بینَ رَبِّک..." خودت میدانی چکاره هستی! نکند ظاهرت را خوب نشان دهی ولی در دلت به دنبال چیز دیگری جز خدا باشی که حضرت موید سخن خود آیه 19 از سوره غافر را بیان فرمودند.

وی با تاکید بر رعایت اصول طلبگی و نشان دادن چهره پر جاذبه خدا، دین و ائمه(ع) به مردم، اضافه کرد: پیامبر(ص) می فرمایند: "از کسانی نباشید که در امر دین بر مردم سخت گیری نموده و بر خویش آسان می گیرند" ، دین را طوری معرفی نماییم که برای مردم جاذبه ایجاد شود نه اینکه دین زده شوند که موید این مطلب آیه دو سوره مبارکه صف است.

امام جمعه گرگان با استناد به کلامی دیگر از رسول گرامی اسلام(ص)، بر تفکر، تدبر و تعقل در کارها توصیه کرد

  3 دی 1397
بخش : سیاسی / داخلی
کد خبر: 60680

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام