نماینده ولی فقیه در استان گلستان:
همه باید در برابر قانون یکسان باشند

همه باید در برابر قانون یکسان باشند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: همه باید در برابر قانون یکسان باشند و مبادا در مقام حکم غنی و فقیر، وزیر و شریف برای قضات تفاوتی وجود داشته باشد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل و تقدیر از معاونت نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی از قضات  دادگستری استان گلستان  اظهار کرد: خداوند تمام انبیا را برای عدالت فرستاده است، علم، احقاق حق و عدالت از مهمترین وظایف قضات است.

وی تصریح کرد: همه باید در برابر قانون یکسان باشند و مبادا در مقام حکم غنی و فقیر، وزیر و شریف برای قضات تفاوتی وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان  یادآور شد: درخواست دارم که قضات به این مهم تاکید داشته باشد و این لبه پرتگاه برای یک قاضی عادل است که قاضی بین غنی و فقیر فرق بگذارد و باید این نکات مورد توجه قرار گیرد.

نورمفیدی با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام( ص) تاکید کرده است که هیچ حکومتی هرگز به خیر و خوبی سعادت نمی‌رسد تا زمانی که ضعیف بتواند حق خود را بدون لکنت زبان در محکمه دریافت کند، افزود: دستگاه قضایی باید به گونه باشد که هر ضعیفی که وارد آن می‌شود بدون ترس و لرز بتواند حقش را بگیرد.

وی تاکید کرد: استقلال قاضی موضوعی است که در معیارهای دینی وجود دارد،  امیرالمومینن علی(ع) خطاب به مالک اشتر بیان کرده که قاضی باید در نزد تو جایگاه داشته باشد کسی هوس نکند که بخواهد نسبت به آن در نزد تو بدگویی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان  گفت: امیرالمومنین(ع) بیان کرده که جایگاهی به قاضی بدهید که کسی نتواند در مورد آن طمع کند و نزدیکان حاکم  جرات داشته باشد زیراب آن را بزند.

نورمفیدی افزود: گاهی در جامعه می‌شنویم که افرادی بیان می‌کنند که وقتی نزد قاضی رفتم قاضی به ما بی‌اعتنایی کرد و این مهم یک نمره منفی برای یک قاضی به‌شمار می‌رود‌ و درخواست دارم که قضات به این مهم توجه کنند.

وی متذکر شد: در انجام امور باید رضایت خدا و گره‌گشایی از کار مردم مورد توجه قرار گیرد و باید در عمل خود رضایت خدا را ببینیم.

  2 اردیبهشت 1398
بخش : سیاسی / داخلی
کد خبر: 61829
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام