استاندار گلستان عنوان کرد:
کانون وکلا نقش مهمی در کمک به دستگاه های اجرائی دارد

گرگان- استاندار گلستان گفت: کانون وکلا نقش مهمی در کمک به دستگاههای اجرائی دارد و امیدوارم قانون شرایطی را فراهم کند که وکلا جایگاه قانونی خود را در جامعه پیدا کند.

سیدمناف هاشمی ظهر پنجشنبه در جشن استقلال کانون وکلای دادگستری و سیزدهمین دوره تحلیف کارآموختگان وکالت گلستان اظهار کرد: امروز برخی از کشورهای توسعه یافته که جایگاه حقوق را به خود منتسب می‌دانند، به دلیل این است که نظم و انضباط و پیگیری حق و برقراری عدالت را براساس یک منطق دنبال کردند.

وی افزود: اگر انتظار یک جامعه سالم و بدون فساد را داریم باید بتوانیم جایگاه وکلا را اصلاح کنیم.

هاشمی گفت: ما نیاز به کسانی داریم که این علم را تحصیل کرده باشند و با ادبیات قضات آشنا باشند تا حق و حقوق جامعه را بگیرند.

وی افزود: نمایندگان مجلس نیز باید مانند وکلا شهامت و جسارت برای احقاق حقوق مردم داشته باشند.

استاندار گلستان تصریح کرد: انتظار داریم که کانون وکلای استان همراه ما و مجری کار در حوزه حقوق شهروندی باشد. برای همین پیشنهاد می‌کنم تا تفاهم‌نامه‌ای با حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی و کانون وکلا امضا شود تا در حوزه پیگیری حقوق شهروندی تقسیم کار شود.

هاشمی ادامه داد: شاید مردم چندان از حقوق شهروندی خود و نحوه مطالبه این حقوق آگاه نباشند و کانون وکلا در این زمینه می‌توان نقش مهمی ایفا کنند.

به گفته استاندار، همه دستگاه‌های دولتی باید تلاش کنند از خدمات کانون وکلا به نفع مردم و دولت استفاده کنند.

هاشمی افزود: در سنوات گذشته پرونده‌های متعددی در گلستان دیدم که رانت و فساد، عده‌ای به یک جایگاهی رسیدند و کانون وکلا می‌توانند در احقاق حق دولت به ما کمک کنند.

  16 اسفند 1397
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 61278
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام