وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
نهضت مهارت افزایی در کشور شکل گیرد

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیشترین آمار بیکاری در بین دانش آموختگان دانشگاهی وجود دارد، گفت: نهضت مهارت افزایی در کشور باید شکل گیرد و قدم های بلندی در این راستا برداشته شود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، محمد شریعتمداری، شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی تشکل های کار گری، کارفرمایی و تعاونی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش مهم کارگران در جامعه، اظهار کرد: کارگران جامعه با تمام سختی هایی که وجود داشت نجیبانه از کشور دفاع کردند و اجازه ندادند در این دوران های انقلاب اتفاقی علیه نظام رخ دهد.

وی با اعلام راضی نبودن از وضعیت موجود کشور، افزود: تردیدی وجود ندارد که باید کار گران بازنشسته و شاغل سطح کشور از یک شرایط عزت مندی برخوردار باشند، اگر کارگر در سطوح مختلف تخصصی فعالیت می کند احساس رضایت نکند محصولی که خلق می کند قابل رضایت نخواهد بود و کار فرما سود چندانی نمی کند که در نتیجه این به ضرر هم کارگر و هم کارفرما خواهد بود.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بین حداقل دستمزد با حداقل ساعت معیشت کارگر فاصله قابل ملاحظه ای وجود دارد، گفت: باید برای زندگی عزت مندی کارگری تلاش های فوق العاده ای انجام شود. موضوع معیشت کارگران موضوع بسیار مهمی است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان یک دغدغه یاد کردند و تذکرات بسیار جدی در این خصوص به مسئولان دادند.

وی با اشاره به اینکه امسال با یک پدیده جدید تغییر خشک سالی و تر سالی مواجه شدیم، یادآور شد: طبق پیش بینی های که در گذشته انجام شده  برای آینده ما شاهد اختلافات آب در بین اقوام ایرانی می شدیم که این باعث گرفتاری اجتماعی و سیاسی در جامعه می شد اما با نزول رحمت الهی این مشکل برطرف شد.

شریعتمداری با بیان اینکه در مفهوم کار نباید منتظر اقدامی از سوی فردی باشیم، اظهار کرد: در جامعه شاهد افرادی هستیم که با حداقل امکانات کارهای بسیار بزرگی خلق کردند که بسیار مورد توجه است.

وی افزود: امروز فکر و اندیشه جوانان خلاق باید به کار گرفته شود و باید فرهنگ کار را در کشور تقویت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جامعه کارگری بیرون از کشور ایران به مفهوم کارگری توجه ویژه ای می شود اما در داخل کشور به این موضوع توجه ای صورت نگرفته است.

وی افزود: ما مکلف هستیم یک نظام جامع چند لایحه ای تامین اجتماعی داشته باشیم تا افرادی که توانایی کافی ندارند با حمایت توسط صندوق های حمایتی از زندگی آبرومندی برخوردار باشند.

شریعتمداری اظهار کرد: دولت به عنوان تنظیم کننده روابط کارگری و کرفرمایی باید در جایگاه درست بنشیند هیئت تشخیص و هیئت طرفین آن عادلانه قضاوت و درست تشخیص دهند.

وی یادآور شد: طی 40 سال گذشته کم کاری های زیادی در حوزه مهارت افزایی صورت گرفته که این ضعف بسیار بزرگ به شمار می آید و دولت باید آن را جبران کند.

بیشترین آمار بی کاری در بین دانش آموختگان دانشگاهی وجود دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیشترین آمار بی کاری در بین دانش آموختگان دانشگاهی وجود دارد، گفت: نهضت مهارت افزایی در کشور باید شکل گیرد و قدم های بلندی در این راستا برداشته شود.

وی یادآور شد: در دیداری که با شورای هماهنگی سران سه قوه و مقام معظم رهبری داشتیم تقاضا شد 50 میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مهارت افزایی اختصاص دهند تا این ضعف بزرگ نظام آموزشی بر طرف شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه فرهنگ مهارت افزایی در کشور ترویج شود باید شرکای اجتماعی در کنار سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرند تا کار و اشتغال برپایه مهارت شکل گیرد.

 

  5 اردیبهشت 1398
بخش : سیاسی / داخلی
کد خبر: 61874
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام