نماینده ولی فقیه در گلستان:
شهید سردار قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب امام راحل بود

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/11/16/11326500_557.jpg

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب امام راحل بود که دنیا مبهوت یزرگی او شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در همایش طلایه داران انقلاب اسلامی روحانیت و گام دوم انقلاب گفت: حفظ و ترویج مواریث و معارف دین، اصلی‌ترین وظیفه روحانیت است و همه ما باید در این مسیر تلاش کنیم.

او افزود: کلام شیعه بر اساس ترویج معارف دین و مبارزه با انحراف پایه گذاری شده و روحانیت هم وظیفه دارد بیش از همه به این دو مسئولیت بپردازد و ضمن مبارزه با انحرافات فکری و عقیدتی، مبانی درست دینی را به جامعه انتقال دهد.

امام جمعه گرگان گفت: الگوی ما در عصر حاضر امام راحل است، نسلی را که امام پرورش داد و امروز مقام معظم رهبری همان مسیر را دنبال می‌کند، نسلی است که از دل آن شخصیت‏های کم نظیری هم، چون شهید قاسم سلیمانی سر بر می‌آورند و تمام دنیا مبهوت بزرگی او می‌شود.

او ادامه داد: این مکتب امام به عنوان یک روحانی و مرجع دینی بود که اینگونه انسان‏هایی را پرورش داد، مسئولیت ما به عنوان روحانی این است که امام گونه حرکت کنیم و با اخلاق و رفتار صحیح جامعه را به سمت دین جذب کنیم.

آیت الله نورمفیدی افزود: استعمار ستیزی و مبارزه با ظلم و استکبار از ویژگی‏هایی است که در طول تاریخ همیشه همراه علماء، روحانیون و بزرگان دینی بود، این ویژگی فقط مختص علما شیعه نیست بلکه بسیاری از بزرگان اهل سنت هم در این مسیر بوده‏اند، ابوحنیفه از شخصیت‏های بزرگ اهل سنت کسی بود که در مقابل بنی امیه و بنی عباس به مخالفت پرداخت و در بسیاری از منابع به کمک او به قیام زید بن علی (ع) و برخی دیگر از علویان بر علیه بنی عباس اشاره شده و حتی برخی به نقشه او برای قتل منصور عباسی اشاره کرده‏اند.

او گفت: این روحیه که عالم و روحانی دین باید استعمار و استکبار ستیز باشد، اصلی است که باید همیشه مورد توجه ما قرار گیرد.

  16 بهمن 1398
بخش : سیاسی / داخلی
کد خبر: 63193
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام