رئیس کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی در بازدیداز مناطق سیل زده گلستان:
به دنبال شفاف کردن قانون در بحث حرائم روستاها و شهرها بین وزارت خانه های نیرو و کشور هستیم

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: هدف از سفر به گلستان، کمک کردن به دستگاه  های اجرایی است تا حل مشکلات مردم در زمینه بازسازی منازل مسکونی و زمین های کشاورزی  و همچنین زیرساخت های استان تسریع شود.
به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ دکتر  محمدرضا رضایی اظهار کرد: در شرایط کنونی در حال آسیب شناسی رخداد سیل اخیر که برای بسیاری از استان های کشور رخ داده است، هستیم و هم اینکه آیا با قوانین موجود امکان پیشگیری از اتفاقات این سیلاب ها را داشتیم یا خیر.
وی افزود: همچنین به دنبال پیگیری و بررسی این موضوع هستیم که آیا شرایط ما به لحاظ اختیارات قانونی در وزارت خانه های کشور، نیرو و یا سازمان شهرداری ها، به گونه ای بود که این خسارات به حداقل برسد ؟ در حال حاضر در قالب  آیین نامه داخلی مجلس در حال تهیه این گزارش هستیم که هفته آینده در مجلس ارائه می گردد. 
وی بیان کرد: تلاش داریم در بازسازی هایی منازل مردم، این بازسازی ها در حرایم رودخانه ها نباشد و منازل باکیفیت خوب ساخته شود . در بحث راه ها وجاده ها  نیز در ساخت  آن کیفیت رعایت شود. وهمچنین به دنبال این موضوع هستیم که این سیل ها در سال های آینده با این حجم باران ، تکرار نشود. 
رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه بیان کرد: ما به دنبال این هستیم وزارت نیرو و وزارت کشور بدانند چه اختیاراتی دارند. در بحث حرائم روستاها وشهرها، بین وزارت نیرو و کشور اختلافاتی  است که ما در مجلس تلاش داریم این قوانین شفاف شود تا هر کس وظایف خود را بداند و بر اساس آن عمل کند.
دکتر رضایی افزود: باید وضع مدیریت بحران از وضعیت کنونی ارتقاء پیدا کند تا بتوان در مدیریت بحران به صورت واحد عمل شود. 

  16 اردیبهشت 1398
بخش : سیاسی / مجلس
کد خبر: 61968
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام