مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان :
گلستان، هر سه سال با یکی از موضوعات خشکسالی و سیل رو به رو بوده است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در این دیدار گفت: در ۴۵ سال گذشته و بر طبق آمار استان، هر سه سال با یکی از موضوعات خشکسالی و سیل رو به رو بوده است که این موضوع موجب می‌شود وضعیت آب در استان حساس باشد .

به گزارش گلستان فردا، سید محسن حسینی  امروز در دیدار با آیت الله عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ، اظهار کرد: نقش علما در فرهنگ سازی بخش‌های مختلف همواره نقش بی بدیلی بوده است وامید داریم از این ظرفیت ارزنده در استان در تبیین مسائل و چالش‌ها و راه حل‌های کاهش تنش‌های آبی در استان بهره گیری شود.

وی افزود: در ۴۵ سال گذشته و بر طبق آمار استان، هر سه سال با یکی از موضوعات خشکسالی و سیل رو به رو بوده است که این موضوع موجب می‌شود وضعیت آب در استان حساس باشد و ما باید همواره برای مدیریت سیلاب با انجام اقداماتی مانند ساخت سدها، لایروبی رودخانه ها، نبود ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و اصلاح و تعریض پل‌ها و .. آمادگی داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای با اشاره به تاثیر شرایط حدی در گلستان افزود: همچنین همواره باید مباحث خشکسالی را نیز مد نظر قرار دهیم چرا که ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان تحت کشت دیم ووابسته به میزان بارش‌ها است و اگر کشاورزان توجه لازم به این موضوع نداشته باشند با خسارت‌های فراوان در سال‌های خشکسالی مواجه می‌شوند.

حسینی گفت: ۸ هزار حلقه چاه عمیق، ۱۲ هزار حلقه چاه مجاز بتنی کم عمق و حدود ۱۳ هزار حلقه چاه غیر مجاز کم عمق در استان وجود دارد که تعدادی از چاه‌های غیر مجاز کم عمق در حال تعیین تکلیف و همچنین تعدادی مسدود شده است.

وی افزود: الگوی کشت به علت صرفه نبودن اقتصادی برای کشاورزان در استان کاملا رعایت نمی‌شود و پنبه گندم و سویا و کلزا از جمله محصولاتی است که نیاز به آب کمتری دارد، اما به علت نداشتن صرفه اقتصادی کمترکشت می‌شود که نیاز است متولیان امر برای اطلاع رسانی به کشاورزان اهتمام بیشتری داشته باشد تا فشار کمتری به آبخوان‌های استان وارد شود.

  17 فروردین 1401
بخش : علی آباد / اقتصادی
کد خبر: 66659
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام